Tillidsvalgte

|  HK Kommunal

Som tillidsvalgt på en kommunal eller regional arbejdsplads er du HK Kommunals kontakt til det enkelte medlem. Derfor tilbyder vi en række værktøjer og kommunikationskanaler, der gør dit arbejde endnu lettere.

TS Net

TSnet er din indgang til informationer fra HK Kommunal som tillidsvalgt. Du får løbende opdateringer og tilbud om arrangementer og meget mere.

Log ind på TSnet

Hvis du er tillidsvalgt, har du modtaget et brev med dit brugernavn og adgangskode. Hvis du har glemt din adgangskode, så kan du bestille en ny lige her.

Har du problemer, kan du altid ringe til vores hotline mellem klokken 9.00 og 15.00 alle hverdage.

Tillidsvalgte.dk

Portalen for tillidsvalgte på Mit HK er for dig, der er tillidsrepræsentant. Her kan du finde de informationer og værktøjer, som du har brug for i dit daglige virke som tillidsvalgt. For eksempel kan du trække lister over de HK-medlemmer, der er på din arbejdsplads.

På portalen er alle informationer og funktioner tilpasset dig og dit tillidshverv, idet du gennem dit log-in genkendes med hensyn til sektor, afdeling og afdelingssektor.

Gå til portalen - log på Mit HK for at få adgang

Hvad er mine opgaver som tillidsvalgt? Hvad er mine rettigheder og hvad forventer HK af mig? Alle disse spørgsmål og mange flere kan du som HK-tillidsrepræsentant få svar på på portalen.

Hvis du er ny tillidsvalgt kan du læse om, hvordan det er at være ny og hvilken uddannelse, HK tilbyder dig.

Bestyrelsesforum

Tillidsvalgte og medlemmer af HK Kommunals bestyrelse og HK-afdelingernes kommunale sektorbestyrelser har adgang til Bestyrelsesforum. Her finder du dagsordener, bilag og referater fra HK Kommunals bestyrelsesmøder. Du logger ind med din adgangskode til Mit HK.

Gå til Bestyrelser & Udvalg

Faglig Håndbog

I den faglige håndbog finder du alle de overenskomster, aftaler, love, vejledninger og andet, som vedrører HK'erne i kommuner og regioner. I Faglig Håndbog kan du finde samtlige overenskomster og aftaler på det kommunale og regionale område - både de generelle og dem, der gælder specielt for HK'erne. Du kan også søge i lovstof - bekendtgørelser, cirkulærer, vejledninger og love

Lovstoffet bliver opdateret dagligt, så du er sikker på at få den seneste version. Hvis du har brug for det, kan du kigge i aftaler, der er ophævet eller udløbet, helt tilbage fra 1995.

Systemet har en brugervejledning, hvor du kan få hjælp til at lære Faglig Håndbog at kende. En anden mulighed er, at du bare kaster dig ud i det. Hvis du har spørgsmål om fortolkning af aftaler med videre, skal du kontakte din lokale HK-afdeling.

Gå til Faglig Håndbog

Politik for tillidsvalgte

Vi har i HK Kommunal en politik for tillidsvalgte. I den beskriver vi målet for tillidsrepræsentanternes rolle på arbejdspladsen, og hvordan HK Kommunal vil klæde tillidsrepræsentanterne på, så de kan varetage den rolle.

I politikken kan du læse mere om hvordan man som HK Kommunal-tillidsrepræsentanter kan forvente at blive serviceret, at beskrive rolle og ansvarsfordeling samt mål og midler. Politikken skal sammen med information, rådgivning, uddannelse og en lokal TR-aftale indeholdende blandt andet tid og løn sikre, at tillidsvalgte kan være HK Kommunals frontfigur på den lokale arbejdsplads.

Se HK Kommunals politik for tillidsvalgte her (pdf)

Redigeret: 10. juli 2015 kl. 10:07

TS-net er din genvej til faglige informationer fra hk

Log på TS-net

portalen for tillidsvalgte på mit hk

Log på her

bliv klogere på den kommunale og regionale sektor

hk.dk/aktuelt

Giv os en plan og en tryghedsaftale

Dansk Folkeparti lægger nu op til at flytte 12 navngivne statslige styrelser fra København til...

Politik HK medlemmer

Copenhagen pride

At kunne være sig selv på sin arbejdsplads tager de fleste af os formentlig for givet. Men for...

Arbejdsmiljø: Masser af tilbud til dig og dine kolleger

Kom med til et foredrag eller en temadag om arbejdsmiljø. I de kommende måneder har HK Sydjylland...

Arbejdsmiljø Konflikter Stress

Se flere aktuelt

Netværksdebat

Vi fandt ikke nogen debatter om emnet under Netværk. Hvis du har noget, du gerne vil diskutere med andre, kan du selv oprette et indlæg under et af netværkene.

Se mere under Netværk

Andre artikler

Faglige ansvarsområder

Her kan du se, hvem der er ansvarlig for dit ministerieområde

Om Hovedstaden Stat

Vores medlemmer arbejder i statslige virksomheder i Hovedstadsområdet, Nordsjælland og på...

Freelancer.dk: Synlighed, markedsføring og kommunikation

Netværksmøde #3 Hvad er dine styrker og kompetencer værd, hvis ingen ved at de findes?

Arrangementer Freelancer

Se flere artikler