GIV GOD KOLLEGAKARMA I DEN NYE APP

Nu er det blevet sjovere at være en god kollega. Vi har nemlig samlet en masse god KollegaKarma i vores nye gratis app til dig og dine kolleger. Her kan I løse små opgaver for og med hinanden – og samle KollegaCredits sammen til arbejdspladsen.

LØS DIN FØRSTE OPGAVE HER

Sådan gør du

App’en koster ikke noget og er nem at bruge. Hvis du gerne vil prøve at par opgaver, inden du downloader den, så kan du prøve her.

1. Find en opgave fra bunken til højre
  2. Tag et billede af din løsning
  3. Del billedet på Facebook eller Instagram med "#kollegakarma"

Vil du lave flere opgaver?

Hent den gratis KollegaKarma app på din smartphone. Opret din profil og se også, hvilke af dine kolleger der indsamler KollegaKarma sammen med dig.

Overskud

Ryd op på din plads

Smid ud, støv af og gør din plads rar og indbydende at møde ind til i morgen.

Hjælpsomhed

Hent kaffe til din kollega

Når du selv skal have friske forsyninger, så tag en kaffe/vand/juice med til din kollega.

Fællesskab

Brug pausen aktivt

Gå en rask tur rundt om bygningen eller gå nogle ekstra gange op og ned ad trappen.

Se hvordan dine kolleger får bedre
Kollegakarma med App'en

FÅ MERE #KOLLEGAKARMA PÅ
FACEBOOK OG INSTAGRAM

De 5 Temaer

Opgaverne i KollegaKarma app’en er inddelt i temaer, der er baseret på vores 5 veje til det gode kollegaskab.

Hjælpsomhed

Som kolleger kan vi gøre meget for at vise hinanden omsorg og omtanke, så vi føler os sete, værdsatte og betydningsfulde. Hjælp dine kolleger, når de har brug for det. Også selvom de ikke beder om det, og selvom det måske ikke falder dig helt naturligt.

Nærvær

Vær en nærværende og tillidsfuld kollega. For når I viser tillid til hinanden, signalerer I, at I møder hinanden med positive forventninger og en konstruktiv tilgang til arbejdet – med respekt for hinandens dømmekraft, evner, ærlighed og forskellige personligheder.

Overskud

I et sundt tidsmiljø oplever medarbejdere ofte at være mere produktive og have større arbejdsglæde. Så vær med til at gøre lidt ekstra for dig selv og dine kolleger – dit overskud vil smitte.

Fællesskab

En fælles forståelse for virksomheden og for hinanden er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Gør, hvad du kan for at bidrage til jeres fælleskab på arbejdspladsen.

Samarbejde

Stærke samarbejdsrelationer er afgørende for et godt arbejdsmiljø – så gør gerne dit for at styrke samarbejdet med kollegerne omkring dig. I er alle på samme hold med fælles mål: At gøre et godt stykke arbejde og have det rart imens.

HAR DU EN IDÉ TIL EN NY OPGAVE?

Har du et forslag til, hvordan man kan sprede god KollegaKarma – og er opgaven ikke med i app’en? Så er du meget velkommen til at sende din idé til os. Ellers kan du også altid være opfindsom med dine opgaveløsninger – der er nemlig en åben opgave i hvert tema.

På forhånd tak for dit input.

Der skete en fejl
Tak for din hjælp
Tilmeld%20dig

DU KAN OGSÅ VÆRE MED
PÅ MAIL

Vil du også prøve ’5 dage med god KollegaKarma’? Så meld dig til og få flere små opgaver sendt til din mail og mobil, som kan inspirere dig til at sprede god KollegaKarma på arbejdspladsen.

GODE KOLLEGER GØR ARBEJDSDAGEN BEDRE

Der er meget, der kan gøre en arbejdsdag god. Men det vigtigste er gode kolleger. Derfor sætter HK igen fokus på det gode kollegaskab med kampagnen God KollegaKarma.

HK’ERNE VIL HAVE GODE KOLLEGER

Gode kolleger er afgørende for, at vi trives på vores arbejde. Det er vigtigere end både en god chef og vores mulighed for indflydelse på arbejdsopgaverne viser en undersøgelse foretaget blandt HK’s medlemmmer.

Vinderne af Danmarks Bedste Kollega og de tre ekstra kollegapriser

Der var 2.558 nominerede til titlen som Danmarks Bedste Kollega. Der blev udvalgt 10 finalister, og den 17. november 2015 blev vinderne kåret i Cirkusbygningen i København ved Great Place to Works awardshow, hvor også Danmarks bedste arbejdspladser blev kåret.

Ung midt- og vestjyde måske Danmarks Bedste Kollega

Med i opløbet om at blive kåret som Danmarks Bedste Kollega er 25-årige Rasmus Vendelbo, skolefritidspædagog på Møllehøjskolen i Bruunshåb ved Viborg.

Vandt morgenbrød til gode kolleger

HK’er Anita Jul hos Hjørring Kommune er ugens vinder af bagerbrød for 500 kroner til sine kolleger. Hun er udtrukket blandt ansatte i hele landet, der deltager i HK’s jagt på Danmarks Bedste Kollega.

Anja og chilie er hinandens bedste kolleger

Med en gensidig nominering deltager nordjyderne Anja Filtenborg Pedersen og Anne-Chilie Strellner i kampen om at blive Danmarks bedste kollega.

Margit har danmarks bedste kollega

Hver uge trækker HK lod blandt dem, der nominerer en kollega, om et gavekort til Guldbageren eller Lagkagehuset til en værdi af 500 kroner. Og fredag 11. september lagde Karin Østerby, der er formand for HK MidtVest, vejen forbi Boligselskabet Viborg, hvor Margit Johansen havde nomineret kollegaen Pia Henriksen til konkurrencen, og det kan nok være, at gavekortet til Lagkagehuset vakte jubel.

Tina og hanne er hinandens bedste kolleger

Når det brænder på, kan Hanne Davidsen Christensen og kollegaen Tina Holk Bank regne med hinanden, og nu har Hanne nomineret Tina til Danmarks Bedste Kollega.

Hver fjerde dansker har oplevet mobning på arbejdspladsen

Hver fjerde dansker har oplevet mobning på jobbet, og hver niende har været sygemeldt på grund af dårligt psykisk arbejdsmiljø. Det viser en ny undersøgelse fra HK, som nu kræver handling på området.

Kolleger skal være nogle, vi godt kan li’

Kolleger er nogle, vi arbejder sammen med. Men det er også mennesker, vi tilbringer rigtig meget tid med. Derfor er det vigtigt, vi også kan li’ hinanden som personer. Det viser HK-undersøgelse.

HK’ere har fokus på samarbejde

HK’eren samarbejder gerne med alle kolleger, viser undersøgelse. Det er godt for både arbejdsmiljø og resultater.

Hvad er en god kollega?

Gode kolleger! Det er den absolutte topscorer, når vi spørger HK’s medlemmer, hvad der betyder mest for deres arbejdsglæde. Men hvad vil det sige at være en god kollega? Vi har spurgt fire HK’ere.

SÅDAN BLIVER DU EN YNDLINGSKOLLEGA

Vi lægger vægt på, at du er en god kollega”, står der i jobannoncerne. Okay, hvad vil det lige sige? Hent hjælp her.

Derfor er gode kolleger så vigtige – også for HK

Der er én ting, som er vigtigere end alt andet for at have det godt på arbejdet: Gode kollegaer! Det er grunden til at HK sætter fokus på det gode kollegaskab - og opfordrer til at sprede god KollegaKarma.

Har du glemt din pinkode?