Form din karriere gennem uddannelse

Arbejdsmarkedet udvikler sig hele tiden, og det er vigtigt, at du følger med udviklingen, så du fortsat vil være en attraktiv medarbejder i fremtiden. Udvikling betyder også noget for arbejdsglæden og for chancerne for at få nye arbejdsopgaver, nye udfordringer og måske en ny stilling.

4 Gode grunde til at efter- og videreuddanne dig

1. Forbliv en værdifuld medarbejder
Når arbejdsmarkedet udvikler sig, har det også betydning for din arbejdsplads og dine arbejdsopgaver og derfor udvikler dit job sig. Ny teknologi, nye arbejdsmetoder og nye jobfunktioner, betyder nye forventninger og krav til dine kompetencer. Og dem erhverver du dig gennem efter- og videreuddannelse.

2. Få mere i løn
Jo mere du uddanner dig, jo bedre er dine muligheder for at stige i løn. Med en efter- eller videreuddannelse erhverver du dig nye kompetencer, som skaber værdi for arbejdspladsen – og det giver gode argumenter til en lønforhandling.

3. Øg muligheden for at komme i job eller skifte job
En efter- eller videreuddannelse øger dine chancer for at få det job, du drømmer om. Uanset om du er i job og drømmer om et andet, eller du er ledig og på jobjagt

4. Få mere ansvar
Efter- og videreuddannelse kan også hjælpe dig videre i det job, du har. Med flere kompetencer kommer muligheden for mere ansvar og andre arbejdsopgaver. Uddannelse er med andre ord din mulighed for at påvirke dit arbejde, så det bliver ved med at være interessant for dig.

mand, læser

Studerende

Har du ret til efter- og videreuddannelse?

Dine muligheder og rettigheder afhænger af, om du er privat eller offentlig ansat, og om der er overenskomst på din arbejdsplads. Find din sektor nedenfor og få svar på dine spørgsmål om efter- og videreuddannelse.

Hvilke uddannelser er relevante for dig, og hvor finder du dem?

Hvilke uddannelser kan du vælge mellem? Hvordan skal du vælge? Og hvor kan du tage uddannelserne?

Samtale, trappe

Samtale, gående

Uddannelse via a-kassen

Efter- og videreuddannelse behøver ikke koste dig dine dagpenge. Er du ledig kan du uddanne dig, mens du får dagpenge, hvis du forsat er til rådighed for arbejdsmarkedet.

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Ideer til HK.DK

Vær med til at gøre HK.DK bedre. Har du en god ide, så send den til os. Du kan også bakke op om andres gode ideer ved at stemme på dem.

Stem her

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Ideer til HK.DK

Stem her

Har du glemt din pinkode?

Du kan i øjeblikket kun modtage en midlertidig pinkode, der kun vil virke frem til den 10. februar 2016 efter kl. 17. Dette skyldes, at HK i øjeblikket skifter it-system. Fra den 10. februar efter kl. 17 kan du igen få en ny permanent pinkode. Husk at du også kan logge på med NemId