Ret til dagpenge

Din ret til dagpenge afhænger af hvilken uddannelse du har taget og hvor lang tid du har været medlem af a-kasse

HAR DU VÆRET MEDLEM AF A-KASSEN MINDST ET ÅR OG AFSLUTTER DU EN PRAKTISK UDDANNELSE?

Når du afslutter en praktisk uddannelse, og du har været medlem af a-kassen i mindst 1 år, skal du vælge, om du vil have rettigheder som nyuddannet eller fortsætte med nuværende rettigheder. Senest 14 dage efter uddannelsens afslutning skal du have valgt rettigheder. Dit valg har derfor stor betydning for din ret til dagpenge, og det er vigtigt, at du også tager valget, selvom du har arbejde, og ikke har brug for dagpenge i dag.

Har din elevløn været under 17.480 kr. om måneden, anbefaler vi dig, at vælge "Nyuddannets rettigheder".

Har din elevløn været over 17.480 kr. om måneden, vil det for de fleste bedst kunne svare sig, at fortsætte med "Nuværende rettigheder". Vi anbefaler dog under alle omstændigheder, at du kontakter os på 7010 6789, før du fortsætter med "Nuværende rettigheder". Vælg dine rettigheder her.

HAR DU VÆRET MEDLEM AF A-KASSEN MINDST 1 ÅR OG AFSLUTTER EN TEORETISK UDDANNELSE?

Når du afslutter en teoretisk uddannelse, og du har været medlem af a-kassen i mindst 1 år, skal du vælge, om du vil have rettigheder som nyuddannet eller fortsætte med nuværende rettigheder. Senest 14 dage efter uddannelsens afslutning skal du have valgt rettigheder. Dit valg har stor betydning for din ret til dagpenge, og det er vigtigt, at du også tager valget, selvom du har arbejde, og ikke har brug for dagpenge i dag.

For langt de fleste medlemmer der afslutter en teoretisk uddannelse, er det bedste valg, at vælge rettigheder som nyuddannet. Vælg dine rettigheder her.

HAR DU VÆRET MEDLEM AF A-KASSEN UNDER 1 ÅR OG AFSLUTTER EN PRAKTISK UDDANNELSE?

Når du afslutter en praktisk uddannelse, og du har været medlem af a-kassen i under 1 år, kan du først få ret til dagpenge 1 måned efter, du har afsluttet din uddannelse.

HAR DU VÆRET MEDLEM AF A-KASSEN UNDER 1 ÅR OG AFSLUTTER EN TEORETISK UDDANNELSE?

Når du afslutter en teoretisk uddannelse, og du har været medlem af a-kassen i under 1 år, kan du først få ret til dagpenge 1 måned efter, du har afsluttet din uddannelse.

Senest 14 dage efter uddannelsens afslutning skal du have valgt "Nyuddannet" for at få denne ret til dagpenge. Dit valg har derfor stor betydning for din ret til dagpenge, og det er vigtigt, at du også tager valget, selvom du allerede har arbejde, og ikke har brug for dagpenge i dag. Du kan vælge rettigheder som nyuddannet i boksen "Er din uddannelse lige afsluttet?".

Udbetalingskortet kan indsendes om

Dage

Indsend udbetalingskort fra tidligere perioder her

Vi ANBEFALER

Råd og støtte

Det gode råd er givet med udgangspunkt i din situation. Den rette støtte hjælper, hvor den skal. Find de gode råd og den rette støtte hos HK. Uanset om du er under uddannelse, i job, uden job, på barsel, på ferie, er senior eller i problemer.

Elever

Uddannelse

En stærk karrierer bygger på stærke kompetencer, der hele livet forfines og fornyes – og bliver til flere. Hvad enten du skal vælge en ungdomsuddannelse, blive faglært eller bygge ovenpå med efter- og videreuddannelse kan HK hjælpe dig.

Computerarbejde

Jobsøgning

HK hjælper dig med jobsøgning fra A-Z. Find ud af, hvordan du skriver det gode cv, hvordan du skruer en vindende jobansøgning sammen og hvordan du sælger dig selv til en jobsamtale. Eller se, om HK Jobformidling skaber kontakten mellem dig og din nye arbejdsplads.

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK