07. september 2016

HK hjælper dig til job i staten

Lige nu er statslige arbejdspladser i massevis på vej til Østjylland. Det er de, fordi regeringen har besluttet at udflytte statslige arbejdspladser til provinsen. Planen hedder Bedre Balance og medfører, at 271 statslige arbejdspladser flytter til Østjylland. Nogle af dem er allerede besat, fordi medarbejderne i Hovedstadsområdet vælger at flytte med. Men mange har takket nej til at flytte med jobbet til Østjylland og derfor er der lige nu ledige stillinger.

Hvis du har interesse i at få et af de ledige jobs, så kan vi hjælpe dig i HK. Vi har nemlig HK Jobbørs, der kontakter arbejdsgiverne og indgår aftaler om at hjælpe med at finde de helt rigtige medarbejdere.

Hvis du lægger dit CV i HK Jobbørs, så matcher vi dine kompetencer med arbejdsgivernes ønsker. Forhåbentlig bliver det til job til dig.

HK Jobbørs er allerede en kæmpe succes. Både private og offentlige arbejdsgivere har fået øjnene op for HK Jobbørs. De har stor interesse i at få HK’s hjælp, fordi HK kender deres medlemmer og medlemmernes kompetencer. Det gør det lettere for arbejdsgiverne at få de helt rigtige medarbejdere. Faktisk vælger nogle arbejdsgivere kun at slå job op i HK Jobbørs.

På statens område, skal stillingerne slås op offentligt, så der er ingen garanti for job, bare fordi man har skrevet sig op i HK Jobbørs. Men HK Jobbørs er alligevel en succes, når det handler om offentlige arbejdspladser. Vi kan nemlig hjælpe medlemmerne af HK med at målrette deres ansøgninger til de kompetencer, arbejdsgiverne efterspørger. Det er blandt andet det, vi gør, når det handler om de mange statslige jobs, der nu er på vej Østjylland. Fordi vi ved, hvad den offentlige arbejdsgiver efterspørger, så kan vi prikke til de medlemmer, der står i Jobbørsen og fortælle dem, at der er et job ledigt, og at det er lige præcis de kompetencer, som medlemmet har, der efterspørges.

For HK Stat Østjylland handler det om at hjælpe vores medlemmer. Uanset om de er ledige eller bare jobsøgende. Som fagforening skal vi gå forrest og hjælpe vores medlemmer. Også når medlemmerne er på jobjagt. Men vi skal også hjælpe arbejdsgiverne med at få dygtige HK’ere ind i de stillinger, hvor netop HK’ernes kompetencer er de rigtige. Vi skal som faglig organisation være med til at åbne arbejdsgivernes øjne for de mange kompetencer, HK’erne har. Også dem, som arbejdsgiverne ikke kender.

For HK Stat Østjylland er det prioriteret meget højt at hjælpe til med at besætte de mange statslige arbejdspladser med HK’ere. Så min opfordring til dig er at lægge dit CV ind i HK Jobbørs, hvis du vil i spil til en af de mange ledige stillinger. Så kontakter vi dig, hvis en arbejdsgiver lige præcis leder efter sådan en som dig.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Jobbørs Stat

Bent Johansen, formand for HK Stat Østjylland

Bent Klim Johansen

HK Stat Østjylland

Jeg arbejder for at HK Østjylland altid er relevant, nærværende og vedkommende for medlemmernes arbejdsliv og at HK Østjylland altid er en seriøs og vigtig spiller på det østjyske arbejdsmarked.

Stop med at følge

Følg denne blog via RSS-feed