11. august 2014

we love graphic design - navne frigivet

We Love Graphic Design 2014 - navne frigivet

Så er der frigivet navne til We Love Graphic Design 2014 - Danmarks største grafiske topmøde. I år kan du bl.a. opleve: Vallée Duhamel, danske E-types og Sarah Mazzetti lørdag d. 4. oktober.

Hvad er WLGDCPH?

En dag du ikke bør 'misse', hvis du har det grafiske fag som din daglige legeplads og strategiske omdrejningspunkt. Eller hvis du bare synes grafik er fedt og gør hverdagens visuelle liv lidt mere interessant. Og helt sikkert en dag du bør komme med på, hvis du er passioneret omkring fonte, farver, illustrationer, visuals og koncepter. We Love Graphic Design defineres også fra deres facebookside som:

We Love Graphic Design is a celebration of the wonderful world of graphic design in the shape of an annual one day seminar in Copenhagen featuring lectures from some of the most important, inspirational and insanely creative graphic designers right now.

Altså fejring af den vidunderlige grafiske verden med de mest VANVITTIGT, kreative grafiske designere lørdag d. 4. oktober i Den Sorte Diamant.

Men også det navn du finder eventets facebookside på, hvis du vil tilmelde dig siden og følge seneste nyt – klik dig lige dertil her

Det er i år 4. gang We Love Graphic Design byder på nogle af de absolutte topnavne fra den grafiske branche. Det er et heldagsseminar med spændende foredrag, inspirerende cases, afslappet networking og virkelig god stemning.

Hvad får du med?

Udover at få et ordentligt spark i inspirationen rent fagligt og kreativt, så giver de personlige beretninger fra de grafiske talere en ekstra kant. Det er fantastisk at høre hisorierne om hvordan de projekter de har nørdet med i deres fritid, ofte forvandles til muligheder for at lave noget for de store navne.

Og du kan tilmelde dig siden på facebook for at få seneste nyt, møde ligesindede, holde kontakt med dem du møder og netværker med på eventet, holde øje med hvem der komme næste år, og næste år, og næste…

Hidtil har den grafiske dag budt på flere af de virkelig store navne som: Stefan Sagmeister, James Victore, Sarah Illenberger, Jessica Hische, Hvass&Hannibal, All The Way To Paris, Yellow1, James White ….. – se den fulde liste her

Især James White gjorde specielt indtryk på Katrine Mark, som delte nogle af sine højdepunkter fra We Love Graphic Design 2013 med os i blogindlægget om Året der gik – tilbageblik på grafiske ’likes’ i 2013

Og som tilføjer et stærkt minde fra sidste år med James White, der fortalte hvordan han efter nyheden om Steve Jobs død, skabte en simpel illustration af en trist lille Apple computer i en hyldest og et farvel til Steve Jobs. Illustrationen endte på sin egen helsides-annonce i Newsweek. Som James White sagde:

This sad little logo kind of found his own way home ...

Se illustrationen her

Se interview og foredrag af de seneste års
talere her

I år kan du opleve:

E-types

Er et efterhånden større bureau fra København, der har flere brands i sine tilbud: Playtype, E-Type og E-types Daily. De har bl.a. udviklet den nye identitet til Codan – har du ikke tjekket den ud, så bør du smutte forbi deres website og se de noget utraditionelle farvevalg, der er lavet til identiteten til forsikringsselskabet. E-types har i øvrigt også RUC, Berlingske, Carlsberg og Roskilde Festival på kundelisten, så det skal nok blive et rigtig inspirerende indslag. Med Playtype definerer de deres dybe interesse og passion for typografi  - se E-types hjemmeside

Vallée Duhamel

Der er en designerduo fra Montreal med en imponerende klientliste, der bl.a. rummer Hermes, MTV, New York Times – det taler sit helt tydelige sprog. De tager gerne arbejdstøjet på og arbejder med håndlavede 'props' til deres lækre kreationer. De kommer helt sikkert til at vise nogle rigtig lækre ting frem på We Love Graphic Design.

se Vallée Duhamels hjemmeside

Sarah Mazzetti

Sarah Mazzetti kommer til at fremvise lækre illustrationer. Hun er freelance illustrator fra Italien og har både New York Times og flere modeblade på kundelisten. Hun har sin helt egen stil, der sætter stemninger og vækker følelser. Hun har bl.a. lavet en cool illustration af Kanye - se Sarah Mazzettis hjemmeside

Og mon ikke der bliver plads til et eller to navne mere? Personligt håber jeg stadig at se Seb Lester soom den store kalligrafi og fontdesigner. We Love Graphic Design ser ud til igen at blive en hel dag med inspiration fra spændende navne, showcases, foredrag og afslappet networking.

Tilmelding sker via billetnet – køb din billet her

Arrangementer Karriereudvikling

Charlotte Holst Andersen - HK fagforening

Charlotte Holst Andersen

Freelancer

HK Grafisk Kommunikation

Jeg er uddannet i reklamebranchen og har været i det grafiske fag igennem flere år. Med en PBA i Webudvikling er løsningerne med tiden blevet mere tekniske. For et par år siden supplerede jeg min webuddannelse med en coachinguddannelse.

Stop med at følge

Følg denne blog via RSS-feed

Tidligere blogindlæg

Bloggere

Opdatér kommentar

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK