MitID virker ikke. Hvad gør jeg?
Så skal du kontakte supporten hos MitID, da HK desværre ikke kan hjælpe dig i den situation.
Få support hos MitID
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du lave din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge MitID?
Ja, det kan du godt.
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med MitID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med MitID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med MitID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit MitID?
Ja, det kan du godt.
Jeg har tekniske problemer med at logge ind
Oplever du tekniske problemer med at logge ind, kan du ringe på: 4437 1563 i åbningstiden, som er 6.00-24.00
03. december 2015
…. lige på trapperne. Bliver det Buttercup, Serenity eller Snorkel Blue? Eller en af de andre 10 trendfarver fra en palette af farver, udvalgt af et trendteam fra PANTONE?
Måske når jeg kun lige at sætte punktum i dette blogindlæg før årets PANTONE farve for 2016, er offentliggjort. Det er nemlig i høj grad oppe over for afsløringen af årets farve.
Her får du lidt baggrundsviden om udvælgelsen af årets farve.
I et kreativt kontor på Bainbridge Island ud for Seattle, arbejdes der intenst med farver. Her opstår mange farvepaletter, farvenavne og farvetrends. Og hvad med PANTONE color of the year?
Radiant Orchid, Tangerine Tango, Emerald Green, Honeysuckle og Tigerlily er navne på tidligere PANTONE color of the year, farver. Der står et helt team bag kåringen og lanceringen af årets farve fra PANTONE, og der synes for hvert år at blive mere og mere ’hype’ omkring den udvalgte farve.
PANTONE color of the Year lanceres altid i starten af december - således også Marsala, der blev årets farve i 2015. Farven der allerede kort tid efter lancering kunne ses til modeshow og på de røde løbere til premierer og prisuddelinger. I år har vi set kjoler eller dragter i farven Marsala på Beyoncé, Rhianna, Jennifer Aniston, Taylor Swift, Naomi Watts og Kristen Stewart, der i øvrigt også viste, at farven er smuk og kan skabe en dyb sofistikeret og feminin mystik, igennem forskellige make-up produkter.
Se her i en Google Marsala celebrities søgning
Marsala er egentlig navnet på en vin, der produceres i området omkring byen Marsala på Sicilien. En vin med en helt speciel farve, der klæder både mænd og kvinder. Og altså også årets farve fra PANTONE i år.
Netop det sanselige element i farven er vigtig. Som farveeksperten Leatrice Eisemann siger:
There is a romance to color naming. Just think about Rhumba Red
En farve, Lee Eisemann giver som eksempel på, hvor meget farvens navn betyder for vores opfattelse af farven. Marsala er heller ikke ’bare’ en rødlig jordnuance – det er Marsala som vinen. En dyb og sofistikeret farve.
Bainbridge er en ret lille ø i amerikanske forhold, og det er måske netop en af årsagerne til, at arbejdet med at kåre årets farve, lokalt følges ganske intenst. Leatrice oplever ofte, i den daglige færden i byen Bainbridge, der altså også ligger på øen Bainbridge, at folk spørger til årets farve op til afsløringen af farven. Men Leatrice holder tand for tunge, og røber intet om teamets farvevalg, før PANTONE er klar til at lancere farven via især de sociale medier, nyhedsbreve og PANTONE View. Det sker hvert år i starten af december.
Bainbridge ligger langt fra Los Angeles, hvor jeg mødte Leatrice, på hendes Color / Design kursus. Og selvom klimaet i Los Angeles måske nok virker mere tillokkende end klimaet i det nordlige Amerika, så er det nu ikke en dårlig ide, at bo nordligt, når det kommer til at arbejde med farver. Leatrice nævner nemlig også, at sollyset i f.eks. Californien, skaber et lidt gulligt lys og det skal man lige have for øje, når man arbejder med farver. Både i udvælgelsen, men også i selve udarbejdelsen af det, der skabes med farverne. Set i det lys, har vi måske en farvefordel, ved at bo på vores breddegrader?
Her ser du den farvepalette, der er udvalgt af PANTONE for 2016
Årets farve er en af de 10 farver i paletten. Hvilken tror du, det bliver? Og kan tanken om, at navnet på farven betyder en hel del, være med til at pege på en af de 10 farver for 2016?
De 10 navne er:
Rose Quartz, Peach Echo, Serenity, Snorkel Blue, Buttercup, Limpet Shell, Lilac Grey, Fiesta, Iced Coffee og Green Flash.
Netop som dette blogindlæg var offentliggjort, kom PANTONE med farven for 2016, der i år er dobbelt. Du kan læse mere om Rose Quartz og Serenity her på deres website. (Linket er udløbet pr 5/1 2022)
Freelancer
HK Grafisk Kommunikation
Jeg er uddannet i reklamebranchen og har været i det grafiske fag igennem flere år. Med en PBA i Webudvikling er løsningerne med tiden blevet mere tekniske. For et par år siden supplerede jeg min webuddannelse med en coachinguddannelse.
Følg Charlotte Holst Andersens blog
Følg denne blog via RSS-feed
Log ind med MitID
Du kan altid bruge dit MitID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit MitID