MitID virker ikke. Hvad gør jeg?
Hvis du prøver at logge ind med en Apple enhed, skal du først prøve at rydde din historik. Sådan gør du:
Gå ind i Indstillinger
Vælg Safari
Ryd historik – webstedsdata
Hvis det ikke hjælper, skal du kontakte supporten hos MitID, da HK desværre ikke kan hjælpe dig i den situation.
Få support hos MitID
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du lave din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge MitID?
Ja, det kan du godt.
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med MitID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med MitID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med MitID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit MitID?
Ja, det kan du godt.
Jeg har tekniske problemer med at logge ind
Oplever du tekniske problemer med at logge ind, kan du ringe på: 4437 1563 i åbningstiden, som er 6.00-24.00
04. marts 2016
På destination 56 grader nord og 10 grader øst finder du en designvision. En vision, der førte mig til et foredrag med pej gruppen om Designdestination Danmark, hos North of Eden.
Her får du de vigtigste højdepunkter og trends fra foredraget med pej gruppen og oplægget Designdestination Danmark. Det er trends og tendenser vi også i nogle tilfælde, vil komme til at se afspejlet i den grafiske verden. Især er der med grafiske øjne en interessant trend i ’scandinavian density’.
Selvom foredragets titel mere inviterer til en tanke om, hvordan vi kan tilbyde turister en design oplevelse i form af en design walk eller design talk, så var foredraget mere vendt mod en udbredelse af dansk design ud fra en række revolutioner defineret af pej gruppen.
Fundamentet i Dansk Design er skabt i fortiden af legendariske navne som Wegner, Klint, Panton, Juhl, Jakobsen og mange flere. Og tak for det! Med det i tankerne fik vi bud på, hvordan Dansk Design i nærmeste fremtid kan positionere sig som brand.
Vi skal, ifølge pej gruppen, fokusere på at være revolutionerende med:
Som bud på design der revolutionerer indenfor hver deres felt kom pej gruppen med inspiration fra designere der: indfarver med alger, skaber lys med blækspruttepigment, skaber dynamiske og multifunktionelle designertasker, eller individuelt designede stole tilpasset din krop. Helt generelt vil vi se en brug af former, materialer og funktioner der vækker sanser, mystik og nysgerrighed.
pej gruppen ser netop en helt overordnet tendens, der handler om behovet for at have mere sanselige, sansepirrende og taktile oplevelser og interaktioner med vores designprodukter. Et behov, der udspringer som et modspil til vores ihærdige og ivrige interaktion med digitale produkter og 2D skærme.
Hvis du har frygtet et gensyn med nervøst velour, så er dit mareridt allerede blevet virkelighed. Materialet er på vej tilbage med stærk hast og findes i flere design. Også i de tunge farver som bordeaux og mørk blå. Materialet er både sanseligt, sansepirrende og taktilt, men samtidig repræsenterer materialet også den før nævnte trend for 2016-2018 ‘scandinavian density’.
Med eksempler på design fra primært udenlandske designere, viste pej gruppen under overskriften 'nordic fusion', hvordan nordiske designtraditioner som enkelhed i både form, farve og funktion bliver udbredt i verden. Ikke af danske designere, men af designere fra andre kulturer, der er inspireret af den nordiske stil. Er det en fusion imellem kulturer, der udfolder dansk design – eller udvander dansk design?
En anden trend er ’elastic living’ hvor designet imødeser den fleksbilitet, vi efterspørger i vores design. Vi er vant til at kunne ændre, forme og flytte elementer i vores digitale verden, og pej gruppen mener, vi ønsker de samme muligheder i det virkelige liv. Det betyder helt lav-praktisk, at vi vil kunne bruge samme møbler ude som inde, at vi vil kunne transformere vores arbejdsplads til en anden funktion, når vi er færdige med at arbejde. Altså helt overordnet et behov for dynamiske design.
Her de overordnede trends for '16-'18 fra pej gruppen.
Begrebet 'density' kan oversættes til tyngde: et eksempel på design med mere tyngde, er terracotta farve, materialer og produkter. Det er eksempler på et materiale, vi har taget til os igennem urban gardening trenden. En tung farve, et tungt materiale og ofte tunge former og samtidig et tegn på, at vi kigger ud i verden for at blive inspireret.
Vi vil se mere tyngde og fylde i design, mønstre og farver. Det er med til at gøre designet mere sanseligt og taktilt. Det betyder, at mønstrene bliver mere komplekse og tunge, mere farvetunge og kraftige. Mon ikke også vi vil se den tendens i det grafiske miljø – måske selv være med til at skabe den? Folder, lag, kompleksitet og tyngde. En trend der i så fald vil gå stik imod de flade, strukturløse design, vi har set i en rum tid nu.
På pinterest har jeg samlet de design og designere, der blev nævnt til foredraget med pej gruppen.
Katrine Ibsgaard og Lise Back Lystlund står bag North of Eden og er også drivkraften bag en række kommende foredrag og events, med design som omdrejningspunkt.
North of Eden favner flere aspekter af dansk design:
North of Eden og Godsbanen, er gået sammen om at skabe en række gratis design events i 2016. Der bliver foredrag, workshops, samt rig mulighed for at netværke imellem designere, bloggere, kunstnere, trendforskere og kreative ligesindede. Selvom dette første foredrag altså ikke handlede om designturisme som antaget, så kunne North of Eden fortælle, at de har planer om at tilbyde designturister en design talk eller en design walk. Og så fik jeg alligevel lidt svar på det, jeg kom for at høre mere om.
Freelancer
HK Grafisk Kommunikation
Jeg er uddannet i reklamebranchen og har været i det grafiske fag igennem flere år. Med en PBA i Webudvikling er løsningerne med tiden blevet mere tekniske. For et par år siden supplerede jeg min webuddannelse med en coachinguddannelse.
Følg Charlotte Holst Andersens blog
Følg denne blog via RSS-feed
Log ind med MitID
Du kan altid bruge dit MitID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit MitID