19. december 2014

Helt ude af proportioner!

På TV og i medierne kører der for tiden en bølge af mistænkeliggørelse af mennesker, der ikke kan få et arbejde. Enkeltsager - ofte krydsredigeret og sakset til for at skabe forargelse - bliver blæst op og sat i et fuldstændigt skævt perspektiv.

Politikere, især borgerlige, laver på denne baggrund værdipolitiske kampagner. Hvorfor? - For at retfærdiggøre deres makværk af arbejdsmarkedslovgivning - og for at indføre flere stramninger. Derfor er det mere end befriende at læse den her nye undersøgelse. Arbejdsløse siger ikke nej til jobs i flæng - sidste år var det i alt 82 personer, det drejede sig om. Kære venner! Vi må kæmpe mod hetzen og i stedet for vende problemstillingen om. Det er IKKE problemet, at der er arbejdsløse - problemet er, at der IKKE er arbejde.

Bloggere

Problemer med login?