21. september 2016

HK sikrer dig penge, når du går på pension

Har du ikke en pensionsopsparing? I HK mener vi, at det er vigtigt at sikre dig en ordentlig økonomi, når du forlader arbejdsmarkedet. Derfor tilbyder vi dig nu ordningen MedlemsPlus.

Mange af vores medlemmer har en arbejdsgiverbetalt pensionsopsparing, fordi de er dækket af en overenskomst. Men et stigende antal medlemmer af HK – og i øvrigt mange andre på arbejdsmarkedet -bliver ansat på andre vilkår eller bliver freelancere, og så er pensionsopsparing noget, man selv skal sørge for.

Det kan godt være, at pension ikke er det, du tænker mest på i en travl hverdag, hvor de faste udgifter skal betales og der spares sammen til lidt ekstra godt i hverdagen.

Det ændrer bare ikke på, at pensionsalderen kommer og med den forsvinder lønindtægten. Så står man der, med kun en folkepension at gøre godt med og det er ikke meget.

For HK er det vigtigt, at medlemmerne kan se frem til en pensionstilværelse uden at skulle bekymre sig unødigt over økonomien og vi lader ikke bare stå til, når vi kan se, at flere og flere medlemmer faktisk ikke har en pensionsordning.

Derfor har HK indgået aftale med PFA om ordningen MedlemsPlus. Et unikt tilbud fordi alle medlemmer af HK, der ikke har en pensionsopsparing via en overenskomst, får mulighed for at spare op til fremtiden på fordelagtige vilkår.

Forskellen på MedlemsPlus og andre pensionsopsparinger, du selv kan købe er, at du med MedlemsPlus får de fordele, som det giver at være en del af et større pensionsfællesskab. Eksempelvis forsikringer, der dækker, hvis du bliver syg eller kommer ud for en ulykke. Alt sammen til en pris du ikke kan opnå, hvis du banker på pensionsselskabernes døre alene.

I HK arbejder vi for at indgå overenskomst med så mange arbejdsgivere, som muligt. Det bliver vi ved med. Men MedlemsPlus er et godt eksempel på, at vi i HK også følger med udviklingen på arbejdsmarkedet og tænker nye tanker, når nye behov opstår.

Du kan læse mere om MedlemsPlus her. Den 28. september kl. 17.30 holder vi informationsmøde om MedlemsPlus. Her er alle velkomne. Meld dig til på MitHK.

Pension

Cliff Præstegaard

HK Handel Østjylland

Jo flere vi er, jo stærkere er vi sammen. Derfor er organisering ude på arbejdspladserne vigtig for mig, så vi kan stå sammen om, at forbedre løn og ansættelsesvilkårene for alle vores medlemmer. Mit hjerte er naturligvis indenfor hele handelsområdet.

Stop med at følge

Følg denne blog via RSS-feed