09. november 2016

Sammen skaber vi det gode arbejdsliv

Fra den 21. november og to uger frem besøger HK Kommunal Østjylland din arbejdsplads for at finde svaret på, hvad det gode arbejdsliv er.

Stress, nedslidning og dårligt psykisk arbejdsmiljø. For alt for mange medlemmer af HK Kommunal Østjylland er det hverdag. Det vil vi nu gøre noget ved, og derfor er vi lige nu ved at lægge sidste hånd på to kampagneuger, hvor vi besøger de østjyske arbejdspladser for at finde svaret på, hvad det gode arbejdsliv er for dig.

Selv om stress rammer individuelt, så tror vi i HK på, at stress skal bekæmpes i fællesskab. Som kollegaer, skal vi gøre, hvad vi kan for at skabe et godt arbejdsmiljø og i fællesskab med ledelsen på den enkelte arbejdsplads, skal vi have fokus på trivsel. For den opgave kan den enkelte ikke løse selv.

Kampagnen ’Det gode arbejdsliv skaber vi sammen’ skal sætte arbejdsmiljø højt på dagsordenen. Vi vil gøre en forskel for det enkelte medlem ved at arbejde for et arbejdsliv i balance, faglig og personlig udvikling, medbestemmelse, ansvar, fleksibilitet og uddannelse, så den enkelte hele tiden er klar til at møde morgendagens nye udfordringer.

Stress og dårligt psykisk arbejdsmiljø er ikke nye begreber. Vi har talt om det i årevis. Alligevel er der hver dag mellem 35.000 og 40.000 sygemeldt fra deres arbejde med stress. 1400 danskere dør hvert år på grund af arbejdsrelateret stress. En langtidssygemeldt medarbejder koster op mod en million kroner om året for virksomheden og samfundet bruger hver år mellem 60 og 80 milliarder kroner på dårligt arbejdsmiljø.

I HK mener vi, at alle har ret til et godt arbejdsmiljø. Derfor sætter vi nu ekstra fokus på, hvordan vores medlemmer har det på jobbet. Og derfor besøger vi de enkelte arbejdspladser, for at spørge: hvad er det gode arbejdsliv for dig? Med hjælp fra medlemmerne og konkrete eksempler fra din arbejdsdag, kan vi forhåbentlig finde nøglen til, hvad vi som fagforening kan gøre, for at sikre dig, så godt et arbejdsliv som muligt.

Vi glæder os til at tale med dig.

Arbejdsmiljø Kommunal

Hans-Henrik Hansen - HK fagforening

Hans-Henrik Hansen

HK Kommunal Østjylland

Mit fokus er medlemmerne og tillidsrepræsentanterne. At alle bliver organiseret, så vi får et stærkt fagligt HK fællesskab.

Jeg hjælper gerne politikkerne med løsningsforslag og ideer til gavn for medlemmerne.

Stop med at følge

Følg denne blog via RSS-feed