HK.dk logo

18. maj 2015

Butiksmedarbejderne i udstillingsvinduet

Den 13. marts 2015 havde Fyens Stiftstidende samlet en række synspunkter på debatsiderne under overskriften ”Mening om butiksservice”. Det var på mange måder interessant og inspirerende læsning. 

For sammenholder vi de mange synspunkter fra hele Fyn, så kan vi konstatere, at vi alle er forskellige som kunder. Den ene glæder sig over et ”…ha’ en god dag”, mens den næste finder det malplaceret. På trods af de tydelige forskelle i vores forventninger til butikker og deres personale, så er der dog også en række fællestræk. Vi foretrækker alle at blive mødt af et venligt, engageret og vidende personale, der disker op med varekendskab og hjælpsomhed. Vi ønsker overskuelige butikker, hvor varerne er nemme at finde og skiltene passer til tilbudsavisernes købsforslag. Og vi foretrækker alle butikker, der vil gøre en forskel for os som kunder. I den forbindelse er butiksmedarbejderne i forreste linie som repræsentanter for den enkelte butik. 

Det er i mødet mellem kunde og medarbejder, at den gode service skal komme til udtryk. Det er her, slaget skal vindes for både special- og kædebutikker. Som flere af indlæggene på Fyens Stiftstidendes debatsider også viser, så er der heldigvis stadig mange, vellykkede møder i butikkerne – og færre ”Jeg gider ikke være her…”-oplevelser, som dem en læser fortæller om i sit synspunkt. 

HK Handel Midt håber, at detailhandlens arbejdsgivere landet over med lige så stor interesse har læst med i Fyens Stiftstidende. For det er bestemt ikke kun medarbejderne i detailbranchen, der skal holde sig orienteret om, hvad kunderne egentlig går og mener om deres indsats i butikkerne. Det er i meget høj grad butikkernes indehavere, der har en interesse i at lytte til kunderne. For fælles for alle indlæg i debatten er, at medarbejderne spiller den helt centrale rolle i kundernes oplevelse af en butik og et koncept. Alle nævner medarbejderne og i den forbindelse smil, engagement, passion, produktviden osv. som det vigtigste for dem.

Måske skulle arbejdsgiverne tage det som en opfordring til at sætte større fokus på butiksmedarbejdernes trivsel, uddannelse og arbejdsmiljø? For det er tydeligvis den dygtige butiksmedarbejder, der holder på kunderne – og holder dem fra at søge ud på internettet, når der skal (detail)handles. 

Tak til alle læserne af Fyens Stiftstidende for de inspirerende indlæg i en vigtig debat om arbejdsbetingelserne i detailbranchen. Den giver mig anledning til at slå fast på mine medlemmers vegne: Ja, vi vil gerne være her for jer som kunder.

Kompetencer Handel

Historik

Pia Thurøe - HK fagforening

Pia Thurøe

Sektorformand

HK Handel Midt

HK Handel Midt har medlemmer, der arbejder i butik, inden for engros, på kontor, som merchere, som sælgere, med elektronisk handel og meget andet. 

Det er deres vilkår på arbejdspladsen jeg interesserer mig for, og arbejder med. Det er også det, min blog primært vil handle om.

Stop med at følge

  Følg denne blog via RSS-feed

Tidligere blogindlæg

Bloggere

Anmeld indlæg / kommentar

Skriv årsagen til din anmeldelse nedenfor

Annuller

Din anmeldelse er blevet indsendt

Tak for din hjælp.

Vi kigger på den og fjerner indlægget/kommentaren hvis vi finder det nødvendigt.

Skriv en kommentar

Skriv en kommentar til indlægget

Opdatér kommentar

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Fagforeningen: Mandag til torsdag kl. 8.00-17.00. Fredag kl. 8.00-16.00. A-kassen: Mandag og onsdag: 08.00-17.00 Tirsdag og torsdag: 08.00-12.00 Fredag: 08.00-16.00

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Tekniske problemer

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6.00-24.00.

... eller skriv til os her

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Fagforeningen: Mandag til torsdag kl. 8.00-17.00. Fredag kl. 8.00-16.00. A-kassen: Mandag og onsdag: 08.00-17.00 Tirsdag og torsdag: 08.00-12.00 Fredag: 08.00-16.00

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Tekniske problemer

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6.00-24.00.

... eller skriv til os her

Er du sikker du vil fjerne indlæg/kommentar?

Du kan ikke genaktivere indlæg/kommentar efterledes.

DU ER IKKE LOGGET IND

Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.

LOG IND

Du kan logge ind i toppen under “Mit HK”.



OPRET PROFIL

Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.


Du er nu logget ud.

Log ind som medlem

Har du glemt din adgangskode?

Få tilsendt en ny kode på sms eller email.

 Luk


Der vil blive sendt en mail eller sms med info om login

 Luk


Der er opstået en uventet fejl. Prøv evt. igen senere.

 Luk