Skilt med ordene thank you og en masse hjerter

Som afdelingsformand for HK MidtVest kan jeg her midt i Corona-krisen kun føle stolthed. Stolthed over HK’erne, der mens det meste af samfundet af gode grunde lukker ned, stadig drager på job, fordi andre vigtige funktioner ikke vil blive varetaget, hvis I ikke er på arbejde.

Det gælder, uanset om I sidder ved kasselinjen ansigt til ansigt med kunderne, sørger for varer på butikshylderne, holder en produktion kørende eller udfører jeres arbejde, så andre vigtige funktioner på sygehuse eller i beredskabet stadig fungerer, fordi I sørger for planlægning, logistik, optimal fordeling af ressourcer og overblik i en ellers kaotisk situation.

I er derude – uselviske og ansvarsbevidste. Og I fortjener stor respekt og taknemmelighed fra os alle.

Også stor tak til I HK’ere, der tager tjansen fra hjemmekontoret, selv om der er unge familiemedlemmer, der skal passes. Eller er sendt hjem fra arbejde med opgaver under armen.

Det kendetegner jeres tilgang, at I udviser det samfundssind, vi har brug for i den svære tid, som Danmark og verden går igennem lige nu.

I HK MidtVest forsøger vi at bakke op om jer, der ikke bakker ud, selv om situationen er barsk.

For at begrænse smitterisikoen i forbindelse med Corona-virus er vores kontorer i Herning, Holstebro, Viborg, Skive og Nykøbing indtil videre lukket for personlige henvendelser til tirsdag 14. april 2020.

Men medarbejderne i HK MidtVest er fortsat klar til at svare på dine spørgsmål – for uanset, hvad din situation er her i Corona-krisen, kan du sidde med nogle spørgsmål omkring din arbejdssituation, som du har brug for svar på.

Du kan kontakte HK på 7011 4545, skrive til os på midtvest@hk.dk, chatte med os på hk.dk eller kontakte os på vores facebookside

Vi opfordrer alle medlemmer til at holde sig orienteret på hk.dk og i øvrigt følge myndighedernes anvisninger.

Ingen ved, hvad der venter derude på den anden side af denne uhyggelige situation, men uanset hvad, så vil der være brug for, at vi bliver ved med at holde sammen og mestrer krisen i fællesskab. For sammen er både du og vi stærkere, når vi skal løbe økonomi, produktion og organisationer i gang igen.

Når vi skal trække maskineriet i gang. Samle brikkerne op fra gulvet. Og få alle de små og store tandhjul til at gribe igen, så vi kan styre nogenlunde sikkert igennem tiden efter krisen. For selvfølgelig venter der udfordringer for både private virksomheder og på offentlige arbejdspladser. Lad os mestre dem sammen.

Artiklen er opdateret 25. marts 2020

DU FÅR GODE RÅD OG FAGLIG HJÆLP – NÅR DU ER I JOB

Vi er eksperter i dine vilkår på jobbet – for hver arbejdsplads har sin egen kontaktperson og faglige medarbejder hos HK. Hun kender de unikke vilkår, som lige præcis jeres arbejdsplads har. Og så kender hun dit fag. Derfor er du garanteret kompetent og professionel rådgivning, uanset om det handler om løn, stress, arbejdsmiljø eller spørgsmål om overenskomst. Du er altid velkommen til at kontakte dine lokale afdeling for at få råd og vejledning.