12. november 2014

Hvad skal HK kæmpe for i valgkampen - synes du?

Valgkampen op til et folketingsvalg er af stor betydning for HK, selvom fagforeningen hverken er et parti eller stiller op til folketinget. I HK ønsker vi naturligvis politikere, som vil arbejde at forbedre helt almindelige HK’eres arbejdsliv. For dig!

Netop derfor skal vi være helt skarpe på, hvad du og andre medlemmer synes er vigtigt i jeres arbejdsliv: Hvad forventer du af politikerne? Hvad skal de arbejde for? Skriv til mig her på bloggen – eller tilmeld dig vores arrangement ”Hvad skal HK kæmpe for til folketingsvalget?” i Viborg på tirsdag d. 18. november

Som fagforening har vi en vigtig opgave i at kæmpe for dine og andre medlemmers interesser fagpolitisk. Sådan at der er de bedst mulige betingelser i hverdagen. Det arbejde sker i forskellige råd, nævn og udvalg. Vi er også i kontakt med både politikere og embedsmænd. Dem videregiver vi vigtig viden til, og vi kommer med mulige løsninger på problemer inden for HK’s område. Vi vurderer politikerne på det, de siger og gør. På deres resultater. Ikke på partifarve, farverig fortid eller andet. Vores mål er altid, at HK’ernes udfordringer og holdninger lander på den politiske dagsorden.  Og som midt- og vestjysk formand er jeg naturligvis især optaget af, at de lokale vilkår og muligheder her i landsdelen er optimale for medlemmernes arbejdsliv.

Valgpanel hos HK MidtVest?

Jeg håber, at mange midt- og vestjyske HK’ere vil tage aktivt del i debatten i valgkampen op til det kommende folketingsvalg. Vi vil i hvert fald gerne tilbyde rammerne.

Er du med i en lokal partiforening – eller har du blot lyst til at arrangere et valgpanel med lokale politikere, så kan I efter nærmere aftale låne lokaler til debataftener hos HK MidtVest.  Det kræver blot: At begge sider af folketingssalen skal være repræsenteret – og at vi fra HK kommer og giver et oplæg på mødet, hvor vi kan fremsætte vores medlemmers mærkesager.

Politik
Karin Østerby - HK fagforening

Karin Østerby

Afdelingsformand

HK MidtVest

HK MidtVest er til for sine medlemmer. Derfor er jeg optaget af alt det, der berører HK'ernes arbejdsliv og arbejdsmarkedet her i det midt- og vestjyske. Hovedoverskrifterne for mit daglige arbejde er arbejdsmarkedspolitiske temaer, arbejdsmiljø og uddannelse, og det vil naturligvis smitte af på indholdet i min blog.

Stop med at følge

Følg denne blog via RSS-feed