Kvinde, der kigger på tøj i butik.

Som mange andre danskere ser jeg frem til, at de såkaldte udvalgsvarebutikker under 5.000 kvadratmeter, som sælger eksempelvis sko, møbler eller tøj, får lov at slå dørene op.

Det er dejligt, at vores medlemmer igen får lov at møde ind på arbejde. Jeg håber, at du som handlende vil støtte op om de mange lokale butikker, der i den grad trænger til at få langet varer over disken, så der kan komme penge i den slunkne kasse.

Som formand for de butiksansatte i det midt- og vestjyske håber jeg også, at du vil vise samfundssind, når du tager ud for at handle.

Er du én af dem, der skal ud og svinge dankortet, når de små butikker åbner igen på mandag 1. marts, så husk sundhedsmyndighedernes anbefalinger.

Derfor bør du som kunde:

• Vaske hænder og spritte af.

• Respektere, at du skal holde to meters afstand.

• Følge de pile, der er i gulvet.

• Ikke tage hele familien med ud for at handle.

• Gå udenfor og snakke i stedet for at stå inde i butikken, hvis du møder en bekendt, som du ikke har talt med længe.

Lad os passe godt på de butiksansatte – og hinanden – så genåbningen bliver en succes og ikke giver bagslag.

Artiklen er opdateret 25. februar 2021

DIN STEMME BLIVER HØRT

Vi er med til at påvirke den politiske dagsorden – og husk det er din sag, vi taler. Vi har tæt kontakt med politikere både lokalt og på landsplan. Hvad end det handler om uddannelsesmuligheder eller pensionsalder, om børnepasning eller offentlig transport, så sikrer vi, at politikerne får viden om, hvordan vores medlemmer bliver påvirket af konkrete politiske forslag. Vi arbejder hver dag for at give dig de bedste muligheder i dit arbejdsliv.