18. maj 2015

God kollegakarma til alle

I HK-regi har vi erklæret 2015 for arbejdsmiljøår. Det præger vores dagsorden for året, når det gælder initiativer og aktiviteter, der sætter fokus på både det fysiske og psykiske arbejdsmiljø. Den 18. maj lancerer vi blandt andet arbejdsmiljøkampagnen ”God kollegakarma til alle”, der minder os alle om, hvor stor betydning gode kolleger og godt kollegaskab har for, om vi trives på jobbet.

Budskabet er klart: Gode kolleger gør din arbejdsdag bedre. I anden del af kampagnen, der er placeret på den anden side af sommerferien får du mulighed for at nominere en god kollega på din arbejdsplads. Det er i konkurrencen ”Danmarks bedste kollega”, hvor den bedste kollega er den, der har gjort en aktiv indsats for at styrke det psykiske arbejdsmiljø og dermed har gjort arbejdsdagen bedre for alle.

Følg karma-kampagnen på Facebook eller her på HK.DK. Her kan du også få masser af inspiration til, hvordan du og kollegerne selv kan arbejde aktivt med det psykiske arbejdsmiljø på jeres arbejdsplads.

2015 er også på andre måder et aktivt år, hvor vi sætter en faglig dagsorden alle de steder, hvor der brug for det. Det er der stadig, når det gælder temaer som arbejdsmiljø, ligestilling, kampen mod social dumping, ordnede forhold for alle unge medarbejdere og mange andre områder.

Dette er også året, hvor vi for alvor folder vores JobBørs ud. Konceptet, der skal hjælpe vores medlemmer tilbage på arbejdsmarkedet, er blevet flot modtaget hos ledige medlemmer og hos virksomhederne på Fyn og i Fredericia-området. Begge parter glæder sig over muligheden for en tæt, direkte kontakt, og det er ren win win for vores medlemmer og arbejdsgiverne. Ydelsen er gratis, arbejdsgiveren skal ikke bruge unødig tid på en langsommelig ansættelsesproces, og vi kan hjælpe vores medlemmer hurtigere i job

Hos HK Midt har vi i mange år prioriteret vores virksomhedsbesøg ude hos medlemmerne højt. Vi synes, det er givende for os – og forhåbentlig for de mange medlemmer, vi møder – at vi mødes i øjenhøjde og på medlemmernes arbejdsmæssige hjemmebane. Hvad sker der ”derude” hos jer? Hvad er stemningen, tendenserne, mulighederne, begrænsningerne på HK-arbejdspladser i disse år? Hvor er der brug for, at vi tager fat – og hvor er der god viden og gode erfaringer, som vi kan tage med og dele med andre? Her er virksomhedsbesøg en kilde til uvurderligt input, der flytter os – og i sidste ende dine muligheder i HK Midt.

Hvis vi kigger bagud, på 2014, kan vi glæde os over, at antallet af faglige sager faldt markant. Det er ofte udtryk for, at det fynske og østjyske arbejdsmarked er i bedring, når de faglige sager bliver færre. Over de seneste tre år er det samlede fald i faglige sager hos HK Midt på omkring 30%. Faldet viser, at den danske økonomi er i bedring, og vi hører om flere og flere virksomheder, der ser positivt på fremtiden. Det er fantastisk – og god arbejdsmarkedskarma til os alle.
Arbejdsmiljø

Mads Ramkær

26 maj 2015 10.05

Hej Bente,
Ja, du skal bare huske at nævne, at du er fleksjobber og hvor mange timer du kan arbejde, når du opretter dig i Jobdatabasen.
Mvh Mads, HK Midt

Bente Vexø

22 maj 2015 18.05

Hjælper JobBørsen også ledige fleksjobbere med at komme i arbejde?

Martin Rasmussen - HK fagforening

Martin Rasmussen

Afdelingsformand

HK Midt

I kraft af mit job som formand for HK Midt kæmper jeg hver dag for bedre vilkår til vores medlemmer. Det gælder både på arbejdsmarkedet, for de ledige og de uddannelsessøgende.

Min blog vil omhandle netop disse emner og andet, jeg finder relevant.

God fornøjelse med læsningen.

Stop med at følge

Følg denne blog via RSS-feed

Tidligere blogindlæg

Bloggere

Opdatér kommentar

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK