14. december 2015

Julehilsen fra din formand

2015 går på hæld, og her i denne søde juletid kan du sikkert tænke og se tilbage på et begivenhedsrigt år og en afvekslende hverdag ude på din arbejdsplads.

I det forgangne år har der været sket en del, og måske har du fået nye opgaver og funktioner.

Jeg ved, at der fortsat sker store rokeringer, omstruktureringer og ændringer på det offentlige arbejdsmarked. Der har været en del besparelser på arbejdspladserne her i vores region, og der er indført et omprioriteringsbidrag, som jeg forudser får stor betydning for vores faggruppe. I den offentlige debat har der været så stor fokus på at give mere og bedre velfærd til borgerne, og at kernevelfærden ikke må beskæres, og administrativt arbejde ikke er velfærd. Jeg er absolut ikke enig i, at administrativt arbejde ikke er velfærd, og i debatten vil politikerne og borgerne ikke tale om ”hvad vi forstår ved kernevelfærd”.

Det glemmes og er helt fraværende i debatten, at du og dine kolleger i 8 ud af 10 tilfælde er den første, som borgeren eller patienten møder, og i mange tilfælde følger igennem hele kontakten med det offentlige. Du skal være stolt over den merværdi og forskel, du i hverdagen gør på din arbejdsplads over for borgeren eller patienten. Jeg ved, at du hver dag yder kompetente og kvalificerede opgaveløsninger ude på din arbejdsplads til glæde for borgerne, virksomhederne, kollegaer, ledere og hvem du ellers skal servicere.

Jeg vil i den kommende tid have et øget vågent politisk øje på alle områder, og der vil i 2016 blive talt med en endnu skarpere retorik, især på områderne strategisk kompetenceudvikling og sikring af "det sunde arbejdsliv".

Vi sætter fokus på gode vilkår for dig, og det sker blandt andet via presseindlæg, læserbreve og nyhedsbreve samt dialogmøder og forhandlinger.

HK Kommunal Sjælland afholder generalforsamling den 16. marts 2016 og afvikler et arbejdsmiljøevent den 12. april 2016. Sæt allerede nu et kryds i kalenderen og tag din kollega med.

Jeg håber, at julefreden vil falde over dig og dine kære, og at du tager dig tid til at nyde nærværet med dig selv og din familie.

Glædelig jul og godt nytår!

Download julekortet som pdf

Kommunal HK-medlemmer

Michael Rosenberg - HK fagforening

Michael Rosenberg

Afdelingssektorformand

HK Kommunal Sjælland

Velkommen til min blog.

Her kan du læse om mine holdninger til aktuelle temaer, der berører det kommunale område og arbejdslivet for de ansatte i kommuner og regioner. Du er også meget velkommen til at efterlade en kommentar og give dit besyv med i debatten.

Stop med at følge

Følg denne blog via RSS-feed