11. juli 2017

Den danske sommer er over os ...

Vejret kan være varierende, men jeg tror på solskin.

Jeg blev for ganske nylig interviewet til DR Nordjylland vedr. trivselsindsats for lægesekretærer i Region Nordjylland. Her har man fået øjnene op for det store potentiale lægesekretærerne har og vil investere i lægesekretærerne, da vores kompetencer og trivsel er afgørende for gode patient forløb.

Vores trivsel og anerkendelse er afgørende for at hospitalerne i fremtiden kan leve op til den krævede kvalitet og faglighed, sådan formulerer de det i Nordjylland, jeg tænker de har ret vi kan så meget og at de fleste af os faktisk ønsker, at gøre det bedste for patienterne i samarbejde med vores kollegaer.

På Bornholm er man i øjeblikket i gang med at kigge mod nye horisonter, med udviklings hospitalet og også her har ledelsen fået øje på lægesekretærerne, i samarbejde med DL og HK Kommunal er der noget nyt på vej – vi har muligheden for at lave en opgradering til ”lægesekretær version 2”. På Bornholm ønsker man i første omgang at fokus skal være på udvikling af kompetencerne hos lægesekretærerne.

Vi har nogle ledelser rundt omkring i landet der vil lægesekretærerne og ikke bare anskuer os som administration, der kan spares væk, men har opdaget vores viden og forståelse for hele det her store ”væsen”, som vi jo hver dag er med til at sætte vores fingeraftryk på.

Jeg mener at vi har en unik mulighed for at fortælle, hvad det er vi kan og gerne vil, så lad os tage udfordringerne på os og selv være dem der går forrest i udviklingen af vores fag, det kræver at vi vil en ny fremtid i sundhedsvæsnet og tør se ud mod den nye horisont – ”lægesekretær version 2”.

Det er en spændende tid vi går ind i, dejligt at ledelserne i øst og vest ser vores potentiale og vil udviklingen, det kræver bestemt også at de sætter sig ind i vores arbejdsområde og vilkår, vi vil se og følge udviklingen meget nøje – MEN, VI ER KLAR TIL UDFORDRINGERNE!

Nathali Schaap Degn - HK fagforening

Nathali Schaap Degn

Lægesekretær og formand

DL

Mit fokus er ordentlighed i sundhedsvæsenet. Det gælder både for lægesekretærer, andre ansatte og patienter. Jeg arbejder for lighed i sundhed for patienterne og søger løsninger, der er til gavn for både patienter, pårørende og personale. Jeg har været lægesekretær i 15 år og har et langt CV med varierende opgaver bla. elevansvarlig, IT-systemadministrator, tillidsrepræsentant og fællestillidsrepræsentant. Jeg er uddannet kontorassistent i offentlig forvaltning, lægesekretær, sundhedskommunom, TR, elevvejleder m.m.

Stop med at følge

Følg denne blog via RSS-feed