2018 har været et spændende og udfordrende år, hvor vi fagpolitisk har arbejdet intenst og skabt synlighed omkring vores fag. Året har været præget af overenskomstforhandlingerne i foråret, hvor vi sammen med andre fagorganisationer viste, at det kan betale sig at stå sammen. 2018 har desværre også budt på økonomiske udfordringer særligt i de 5 regioner, og vi har måtte sige farvel til mange gode kolleger. Fra DL sender vi hver og enkelt af dem en særlig hilsen.

Fokus har været på at udvikle vores fag, og glæden var stor, da vi i foråret kunne lancere DLs fagprofil. Vi udvikler kontinuerligt på vores efter- og videreuddannelse, og vi kan konstatere, at kolleger landet over stadig ser stor værdi i at uddanne sig. I DL ser vi, at det er vigtigt, at vi uddanner os, så vi fortsat har en plads i sundhedsvæsenet, som til stadighed er i forandring.

Vi glæder os til 2019, som også kommer til at byde på spændende ting. I starten af året vil regeringen løfte sløret for den nye sundhedsreform – en reform som vi endnu ikke kan forudse konsekvenserne af. Men vi er klar til forsat at arbejde fagpolitisk og have vores fokus på de løsninger, som sikrer vores fag og vores faggruppe i fremtidens sundhedsvæsen.

Vi glæder os til at arbejde for faget, faggruppen og dig.

Mange julehilsner fra DL bestyrelsen

DL formand Nathali Degn og DL næstformand Cristina Kildevang