30. juni 2015

Sommerhilsen til kommunale og regionale medlemmer

Sommerhave og hygge

Endelig .. er sommeren kommet til Danmark, skønt at skrive en sommerhilsen med solen skinnende ind af vinduet.

Jeg vil ønske jer alle en dejlig sommer med et herligt sommervejr, masser af gode oplevelser sammen med familie, børn og gode venner. Det har for det meste været et vådt og koldt forår, hvor dagene til udendørs hygge har været lidt begrænset. Jeg håber det vender nu og alle I får den tiltrængte varme med masser af solvitaminer.

Det er ikke kun vejret der har været en udfordring i første del af året, det har også været en periode, der har budt på mange faglige udfordringer herunder besparelsesrunder og et presset arbejdsmiljø. Som det politisk ser ud lige nu – kan jeg være bekymret for det ikke bliver bedre, måske endda værre. Det vil kun tiden vise.

For HK Kommunal Midt har det igen været en aktiv periode for vores tillidsvalgte og vores medlemmer. Vi har besøgt mange af jeres arbejdspladser, talt med mange både medlemmer og kommende medlemmer, hørt om hverdagens udfordringer, men også hørt de gode historier fra hverdagen, som der da heldigvis er mange af. Samtidig med vores besøg har vi indmeldt flere nye medlemmer, velkommen til jer i HK Kommunal Midt.

Det at komme ud til jer på jeres arbejdspladser er noget ganske særligt, og en opgave vi prioriterer højt. I første del af året har vi besøgt rigtig mange af vores medlemmer i udvalgte kommuner og dele af regionen. Vores OK15 kampagne var noget helt særligt og en stor succes. I forbindelse med kampagnen ”God Kollega Karma” har vi være rundt til næsten alle vores arbejdsmiljørepræsentanter. Vores besøg stopper ikke her, vi har prioriteret flere besøg i sidste halvdel af året, hvor vi blandt andet sætter fokus på beskæftigelsesområdet.

Den røde tråd i det faglige arbejde er vigtig, derfor er jeg stadig klar på et besøg i de lokale klubbestyrelser. En lokal snak om jeres forventninger til HK Kommunal Midt. Dialogen er inspirerende for mig som sektorformand og jeg kan samtidig stille lidt forventninger til jer som klub.

Årets Tillidsrepræsentant – vi har i Sektorbestyrelsen besluttet, at vi gentager vores ”kampagne”. Opfordringen til at indstille en kandidat kommer ud til de tillidsvalgte via TS-net – med opfordring til at videresende min henvendelse samtidig kommer den på hjemmesiden og i Nyhedsbrevet. Det at være tillidsrepræsentant kræver ofte mandsmod og kvindehjerte, for HK Kommunal Midt og for jer som medlemmer har den funktion en meget stor værdi.

Efter sommerferien kommer der alt andet lige nye elever på de fleste arbejdspladser, jeg håber I vil ta’ god imod de ”unge” mennesker og introducere dem til elevklubben og orientere dem om betydningen af et medlemskab HK Kommunal Midt. ”Sammen er du stærkere”.

Det bliver et spændende efterår i HK Kommunal Midt – vi byder ind til flere aktiviteter både for medlemmer og tillidsvalgte, så hold øje med indbakken.

Min opfordring til jer skal lyde: Hold ferie – helt uden arbejde….

Nyd sommeren i Danmark eller i udlandet – hvor ferien nu bringer jer hen. Pas på jer selv og på hinanden. Kom frisk tilbage til et spændende efterår.

Mange sommerhilsner

Pia Tørving
Sektorformand HK Kommunal Midt
Ferie

Pia Tørving - HK fagforening

Pia Tørving

Sektorformand

HK Kommunal Midt

Som formand for HK Kommunal Midt er det vigtigt for mig at sørge for de bedste arbejds- og uddannelsesvilkår for de kommunalt ansatte på Fyn og i Fredericia.

Jeg ønsker at skabe et sundt og velfungerende offentlig system, hvor medarbejderne kan føle sig hjemme. Min blog vil omhandle emner som jeg finder relevante i den forbindelse.

God læselyst.

Stop med at følge

Følg denne blog via RSS-feed

Tidligere blogindlæg

Bloggere

Opdatér kommentar

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK