14. december 2015

Glædelig jul og kort status

Julehygge

Så nærmer julen sig igen med hastige skridt! Ikke fordi vi kan se det på et landskab, der ligner mere efterår end vinter og jul. Og dog... for rundt omkring i byer og hjem er der smukke lys, der fortæller os, at det snart er jul: Kalenderen taler sit eget sprog, og den søde juletid er nær!

Jeg håber, at der venter jer alle en skøn juleferie, med tid til hyggelige gøremål i familien. Julen er traditionernes tid med julepynt, pebernødder, gløgg og også spændte børn og måske voksne.

Jeg vil benytte lejligheden til at ønske jer alle ude på de regionale og kommunale arbejdspladser og jeres familier en rigtig glædelig jul og et lykkebringende nytår.

Aktivt år med god kollegakarma til alleVanillekranse
Igen har det været et spændende år i HK Kommunal Midt – og et år med mange aktiviteter i den kommunale sektor. Vi har været på rigtigt mange arbejdspladsbesøg, fået snakket med mange medlemmer, tillidsvalgte, ledere og chefer. Det er besøg, som både medarbejderne og jeg selv sætter stor pris på.

Vi har blandt andet været ude med kampagnen ”God Kollegakarma”. Har besøgt hele beskæftigelsesområdet. Kigget forbi udvalgte kommuner og hospitaler. Vores dygtige arbejdsmiljørepræsentanter har vi besøgt. Og sidst, men ikke mindst: Vi har været bredt omkring med vores julekalender.
Vi har også været rundt på udvalgte arbejdspladser, hvor vi har stillet medarbejdere til rådighed for et løntjek. Der kan nemlig sagtens være guld gemt på lønsedlen.

Jeres opbakning styrker HK – og jer selv
På vores besøg er vi blevet taget godt imod alle steder. Det vil jeg gerne sige tak for. Det er altid en glæde at hilse på jer, ude på jeres arbejdspladser og høre om jeres hverdag. I er med jeres medlemskab med til at styrke HK’s position i omverdenen. Det gælder både blandt de andre faglige organisationer og over for vores forhandlingspartnere.

Mange medlemsaktiviteter – også i 2016
2015 har også været et meget aktivt år i forhold til medlemsaktiviteter. Der har igen været meget stor opbakning til alle vores aktiviteter. Planlægningen af næste års aktiviteter er i fuld gang. Jeg vil garantere for, at det igen bliver et spændende år.

Årets tillidsrepræsentant
Betina Lindskov SlotÅrets Tillidsrepræsentant 2015 blev Betina Lindskov Slot, TR på Nuklearmedicinsk afdeling OUH. Kollegaerne skriver: ”Betina er en usædvanlig dygtig og vellidt tillidsrepræsentant”, og de kom med mange gode begrundelser for valget af Betina. Herfra skal lyde endnu et stort tillykke.
I 2016 gentager vi Årets Tillidsrepræsentant. Der bliver sendt en opfordring ud efter sommerferien og der kommer opslag på hjemmesiden. Jeg håber, at I som medlemmer af klubberne lokalt tænker på den indsats, jeres tillidsrepræsentanter gør i hverdagen og bakker op om vores initiativ.

Sæt kryds i kalenderen: Vi ses til generalforsamling
Sæt kryds i kalenderen den 30. marts 2016. Der holder vi generalforsamling i HK Kommunal Midt. Dørene åbnes som altid kl. 15.30, og selve generalforsamlingen starter kl. 16.30. Generalforsamlingen efterfølges af spisning og et spændende indslag.

Vel mødt i det nye år
Når nytåret skydes ind og vi skriver 2016, vil I også opleve HK Kommunal Midt på lokale arbejdspladsbesøg. Vi har udvalgt særlige fokusområder, hvor vi gerne vil ta’ en faglig snak om betydningen af et medlemskab, og om det vi kan gøre for jer. Så vel mødt i det nye år.

Jeg vil slutte min julehilsen med en stor tak til de mange tillidsvalgte. I gør hver dag en ekstra indsats lokalt på de regionale og kommunale arbejdspladser – det er til gavn for jeres kolleger og for HK Kommunal Midt – TAK.

Mange glade julehilsner fra Sektorbestyrelsen og medarbejderne i den Offentlige Sektor
Pia Tørving - HK fagforening

Pia Tørving

HK Midt

Som formand for HK Midt er mit mål at skabe et godt arbejdsmarked med gode vilkår for medlemmerne på Fyn og i Fredericia. Min blog vil omhandle emner som jeg finder relevante i den forbindelse.

God læselyst.

Stop med at følge