28. juni 2017

Alle medlems-antenner ude på Folkemødet

Kontakt til et spændende temateater, nærmere bekendtskab med kommende foredragsholder og muligheden for faglig networking på en mere uformel måde… Sektorformand Pia Tørving har alle antenner ude, når hun deltager i folkemødet – og har masser af nye ideer med tilbage, der er rettet mod både medlemmer og tillidsvalgte.

Billedetekst øverste billede: Der blev serveret alt fra debatter til grillpølser i til medlemmerne i HK teltet på Folkemødet 2017.
>>Se flere fotos fra HK Midts deltagelse på årets Folkemøde 2017 her (Facebook)
Svend Brinkmann, der har opnået en uhyre popularitet med bogen ”Stå fast”, er allerede hyret til at holde foredrag for medlemmerne af HK Kommunal Midt i januar 2018. Det blev han helt tilbage i 2016. Alligevel var det interessant for Pia Tørving at opleve den populære foredragsholder, da han under folkemødet på Bornholm var med i en spændende debat:

Jobsamtale for åbent tæppe

Billedet herover: Fra teltet hvor der blev spillet en "jobsamtale for åbent tæppe" med teaterfolk og input fra publikum. En idé Pia Tørving, formand HK Kommunal Midt, tog med sig hjem til senere brug, på et relevant emne for medlemmerne.

- Det var en god mulighed for at se, hvem vi egentlig havde booket til jer til 2018 – og til at høre hans spændende tanker om, at vi også engang imellem gerne må tage nej-hatten på. Det bliver ekstremt spændende, når han kommer hertil, fortæller Pia Tørving:

Samtidig er det et godt eksempel på, at jeg forsøger at tage til folkemødet med nysgerrighed, åbenhed og god energi. Det giver en masse inspiration med tilbage og nogle helt konkrete ideer til, hvad vi kan arrangere for vores medlemmer.

- Der opstår samtidig et godt fællesskab under Folkemødet, hvor du lidt mere uformelt kan mødes med medlemmer, formandskolleger, tillidsrepræsentanter og andre kontakter. Det bliver til god dialog med rigtigt mange mennesker i nogle faglige og politiske sammenhænge.

For åbent tæppe

Et andet godt eksempel er et tilfældigt møde foran et lige så tilfældigt telt – og en god snak, der kan blive til mere:
   - Vi mødte på et tidspunkt et par, hvor han var del af et formteater, der skulle på scenen dagen efter. Her var emnet ”Jobsamtale for åbent tæppe”, hvor teatrets skuespillere skulle spille scener om emnet – inspireret af en løbende interaktion med publikum. Vi var inde og se det, og det fungerede supergodt. Måske vi på et tidspunkt kan gøre noget lignende i HK Kommunal Midt om et emne, der er relevant for os, vores tillidsvalgte eller medlemmer, tænker Pia Tørving højt.

Debat fra HK teltet til Folkemødet 2017

Billedet herover:  - Generelt var vores HK-telt velbesøgt, og vi havde rigtigt mange gode indslag om emner som ledelse, IT og arbejdsmiljø, beretter Pia Tørving, formand for HK Kommunal  Midt.

Succes med eget HK-telt

HK markerede sig også på Folkemødet med sit store og ikke mindst velbesøgte telt:

- Vi holdt blandt andet ”Mød din fagforening på Folkemødet”, og jeg skulle hilse og sige, at der var mange mennesker! Det var der også til vores pølsearrangement med åbent hus, hvor formændene grillede pølser til vores gæster. Generelt var vores HK-telt velbesøgt, og vi havde rigtigt mange gode indslag om emner som ledelse, IT og arbejdsmiljø. Det føltes som om, vi samlede hele Bornholm og Folkemødet, smiler Pia, der som de øvrige HK’ere havde travle vagter i teltet:

- Der var stort set fyldt hele tiden i teltet. Det var dejligt at se, at der var så mange besøgende, og at så mange af dem deltog i debatterne.

Peter Quortrup Geisling var vært på debatten "Tager dårlig sunghedsjournalistik livet af danskerne?"

Billedet herover: Peter Qvortrup Geisling var vært på debatten "Tager dårlig sunghedsjournalistik livet af danskerne?"

Andre emner på Pia Tørvings folkemøde-app

Folkemødet tilbyder en app, hvor gæsterne kan planlægge, hvilke foredrag, debatter osv., de gerne vil deltage i. Den benyttede Pia sig flittigt af:

- Vi var oppe og tage bussen klokken 8.00, og så kunne vi vende hjem omkring midnat efter nogle lange og spændende dage, hvor det bare lige var rygsækken på og så ellers afsted. Jeg havde på forhånd været inde på Folkemødets app og vælge en række arrangementer ud, der rakte fra ulighed i sundhed til IT-sikkerhed, ligestilling og meget, meget andet, fortæller Pia Tørving.

Arbejdsmarked
Pia Tørving - HK fagforening

Pia Tørving

HK Midt

Som formand for HK Midt er mit mål at skabe et godt arbejdsmarked med gode vilkår for medlemmerne på Fyn og i Fredericia. Min blog vil omhandle emner som jeg finder relevante i den forbindelse.

God læselyst.

Stop med at følge