For igen i år afholder HK den store landsdækkende konkurrence, hvor vi anerkender vigtigheden af godt kollegaskab – ved at give dig og alle andre mulighed for at give et velfortjent skulderklap til den kollega, der gør en forskel for dig (og for din arbejdsplads) i hverdagen.

I skrivende stund er der allerede næsten hundrede gode kolleger i HK Midt’s område på Fyn og i Fredericia, der er indstillet til prisen, og vi håber, at du vil være med til at sprede god kollegakarma og bringe tallet i vejret med din nominering af en kollega.

”Gode kolleger gør arbejdsdagen bedre” er et af vores budskaber omkring ”Danmarks Bedste Kollega”. For flere undersøgelser har vist, at netop godt kollegaskab og gode kolleger er helt afgørende for, om vi trives på vores arbejdspladser. Selvfølgelig betyder løn, spændende arbejdsopgaver, ansvar, gode ledere og en masse andre ting noget, når vi skal vurdere vores arbejdspladser, men helt oppe i toppen står kollegaskabet.

Hvad er en god kollega for dig? Er det en, der går forrest? Som altid smiler og siger godmorgen – selv når der er mest travlt? Som tager en kop kaffe med til dig, når han eller hun alligevel selv henter? Som giver en hånd med, når tingene spidser til? Som spørger til dig og andre, selvom vedkommende selv har nok at se til?

Sådan en kollega er guld værd – og værd at belønne med en nominering til ”Danmarks Bedste Kollega”! Det er en god måde at betale lidt kollegakarma tilbage på. For med nomineringen får din nominerede kollega også chancen for at blive en af de 10 finalister, der deltager i kåringen af ”Danmarks Bedste Kollega”. Den foregår i Cirkusbygningen i København den 12. november 2019, hvor Great Place to Work også kårer Danmarks Bedste Arbejdspladser – og hvis din kollega kommer i finalen, så bliver I begge inviteret med til finaleshowet.

Her løber vinderen ikke bare med æren og masser af kollegakarma, men vinder også et arrangement til jeres arbejdsplads for op til 25.000 kroner. Hver uge trækker vi samtidig lod blandt dem, der har nomineret, om et bagergavekort til en værdi af 500 kr.

Har du allerede en god kollega i tankerne, der bør have titlen ”Danmarks Bedste Kollega”?

Så kan du gå på www.hk.dk/raadogstoette/kollegakarma, hvor du kan læse mere om konkurrencen – og om, hvordan du gør i praksis.

Der er også inspiration at hente på www.facebook.com/kollegakarma/

Masser af god #kollegakarma til jer alle!

om gode kolleger

Alle arbejdspladser har ikke bare brug for medarbejdere, men også for gode kolleger
Kolleger får dig til at møde op, også hvis du har en dårlig dag...
Kolleger kan støtte dig i svære situationer