For uanset om I er nødt til at arbejde i allerforreste front. Tager tjansen fra hjemmekontoret, selvom der er unge familiemedlemmer, der skal passes. Eller er sendt hjem fra arbejde med nogle opgaver under armen. Så kendetegner det jeres tilgang, at I udviser det samfundssind, vi har brug for i den svære tid, som Danmark og verden går igennem lige nu.

Stadig på job – i vigtige funktioner

Mens det meste af samfundet af gode grunde lukker ned, så vi sammen kan få bugt med den pokkers Corona, så drager en stor del af HK’erne stadig på job, fordi andre vigtige funktioner ville lukke ned, hvis de ikke var på arbejde.

Det gælder, uanset om I sidder ved kasselinien ansigt til ansigt med kunderne, sørger for varer på butikshylderne, holder en produktion kørende eller udfører jeres arbejde, så andre vigtige funktioner på sygehuse eller i beredskabet stadig fungerer, fordi I sørger for planlægning, logistik, optimal fordeling af ressourcer og overblik i en ellers kaotisk situation.

I er derude – uselviske og ansvarsbevidste. Og I fortjener stor respekt og taknemmelighed fra os alle!

Husk derfor, at du altid kan ringe eller sende mail til os: tlf. 7011 4545 eller midt@hk.dk

Vi er der for jer!

Hos HK Midt forsøger vi at bakke op om jer, der ikke bakker ud, selvom situationen er barsk.

Vi er der for jer, men vi det bare på lidt nye måder og nye medier.

For uanset, hvad din situation er her i Corona-krisen, så kan du sidde med nogle spørgsmål omkring din arbejdssituation, som du har brug for svar på.

Husk derfor, at du altid kan ringe eller sende mail til os, et fysisk møde kræver en forudgående aftale. Det bliver selvfølgelig et møde med de rette forholdsregler i forhold til smitterisikoen.

Vores telefonnummer er, som du kender det: 7011 4545 – og vores mail er: midt@hk.dk

Rette moral og mentalitet

Selvom det åbenbart kniber for nogle danskere at forstå alvoren i situationen, så er de fleste af os heldigvis tilpas opmærksomme på, at vi har et ansvar for at hjælpe med at stoppe Corona-virussen fra at smitte. Kun sammen kan vi holde kurven så flad, at vi redder liv og samtidig hjælper med, at vores mange dygtige folk i sygehusvæsenet kan følge med i den kommende tid.

Jeg synes, at de fleste udviser stærk mentalitet, stor forståelse og en flot moral, der i sidste ende redder menneskeliv og bringer os ud på den anden side.

Selvfølgelig venter der udfordringer for både private virksomheder og på offentlige arbejdspladser. Lad os mestre dem sammen!

Tiden efter

Ingen ved, hvad der venter derude på den anden side af denne uhyggelige situation, men uanset hvad, så vil der være brug for, at vi bliver ved med at holde sammen og mestrer krisen i fællesskab. For sammen er både du og vi stærkere, når vi skal løbe økonomi, produktion og organisationer i gang igen. Når vi skal trække maskineriet i gang. Samle brikkerne op fra gulvet. Og få alle de små og store tandhjul til at gribe igen, så vi kan styre nogenlunde sikkert igennem tiden efter krisen. For selvfølgelig venter der udfordringer for både private virksomheder og på offentlige arbejdspladser. Lad os mestre dem sammen!

Fra HK Midt skal der lyde en stor ros til regeringen, der sammen med et enigt folketing har handlet med hjerne og hjerte. Stor respekt herfra! Det er dejligt at se et Danmark, der holder sammen.

Sammen, og selvfølgelig hver for sig, passer vi i HK Midt på alle jer, der holder hjulene i gang, uanset hvor i kæden I arbejder. I gør kæden stærk!

Vi holder dig opdateret

I HK følger vi situationen, og du kan holde dig opdateret på www.hk.dk.

Der er også nyheder, gode råd, historier om krise-sammenhold og meget andet til dig på www.facebook.com/HKMidt og på www.hk.dk/midt

Jeg vil lade min kærlighedserklæring til jer slutte her:

Kære HK’ere

I gør mig stolt af at være HK’er!

Pas på jer selv, jeres kære og på hinanden.

Hold hænderne rene, hovederne kolde og hjerterne varme!

Kærlig hilsen

Pia Tørving