11. oktober 2014

CPH LabMed meget mere at byde på

CPH LabMed

CPH LabMed messen sagde i dagene 7.-9. oktober velkommen til 5483 besøgende som den nye laboratoriemesse i Danmark. Med over 130 leverandørerne var messen større og de spændende ting flere - end på den traditionsbundne ScanLab messe. Og der var nok af nørdede dimser og udstyr, der ganske sikkert gjorde enhver laborant lige så begejstret, som når legetøjskatalogerne dumper ind af brevsprækken i de fleste børnefamilier.

En laboratoriemesse er meget mere end ømme fødder efter en lang dag, hvor samtlige stande traves igennem, der røres, prøves og spørges til lige den smarte ting, der mangler hjemme i laboratoriet.

Det er også netværk, gensyn med gamle kollegaer og opladning af de faglige batterier og inspiration til at tage med hjem.

Skal man måle succeser alene på poserne størrelse, når deltagerne forlod messen, er der ingen tvivl om, at Danmarks nye laboratoriemesse var en succes.

I poserne lå gemt tunge kataloger, kuglepenne, chokolade og bolsjer, plastikdimser, visitkort, musemåtter – klar til at blive hevet frem igen på ens arbejdsplads og nærstuderet.

Scenen var sat til et nyt koncept med denne første CPH LabMed messe. Arven efter den tidligere ScanLab messe, der hos mange laboranter er ensbetydende med en tilbagevendende begivenhed, hvert andet år, blev løftet i nye omgivelser, i Lokomotivværkstedet i Købehavns Sydhavn.

I rustikke omgivelser, hvor gulvet var ujævnt og snublerisikoen høj, formåede messen af byde deltagerne velkommen til en fornem opsætning af laboratorieudstyr og tilbehør, hvor omgivelserne stod som en rå kontrast til en småsteril laboratorieverden, og lignede langt fra laboranternes dagligdag i laboratoriet.

Dansk Laborant-Forening bød velkommen – på vores nye stand – med pjecer, tilbud om arrangementer, bolsjer og poser – lige inde for døren. Strategisk velplaceret fik landsforeningen hilst på rigtig mange medlemmer.

Synlighed – synlighed og mere synlighed.

Derfor er Dansk Laborant-Forening til stede sådanne steder.

Fordi vi mener, at faglig udvikling ikke alene foregår i et undervisningslokale. Det skal foregå tæt på medlemmerne, med faget og medlemmet i fokus.

Deltagerne på årets messe blev ikke blot klogere på den teknologiske udvikling, de fik også øjnene op for nye hjælperedskaber, der gør deres arbejde mindre belastende.

Det samme sker for leverandørerne, når laboranter fortæller salgskonsulenterne, hvad de ønsker og har brug for – i stedet for at måtte nøjes med de ting, der er på markedet.

Mens lugten af popcorn og gratis kaffe svagt hang i næseborene, blev en ny laboratoriemesse skabt.

Jeg glæder mig allerede til næste gang.

Links:

Læs mere CPH LabMed messen her: CPH LabMed

Læs mere om FoodTech messen 2014 – hvor du også kan hilse på Dansk Laborant-Forening - her: FoodTech

Læs mere om Pittcon – måske verdens største laboratoriemesse (i USA) - her: Pittcon

Læs mere om Analytica – måske Europas største laboratoriemesse (i Tyskland) - her: Analytica

Kompetencer Arrangementer

Susanne Bahne Hansen - HK fagforening

Susanne Bahne Hansen

Dansk Laborant-Forening

Jeg er til daglig ansat som laborant hos Novozymes A/S i Bagsværd. Jeg har været laborant i mere end 10 år og blev valgt til formand for DL-F i 2012. Som formand er jeg frikøbt et par dage om ugen, og det er vigtigt for mig at være på jobbet resten af tiden, så jeg bevarer kontakten med faget og ved, hvad der rører sig.

Stop med at følge

Følg denne blog via RSS-feed