Praktiske oplysninger om Fag & Fremtid 2016

Læs om afbud, overnatning, udstillere og meget mere.

FAG & FREMTID 2016 finder sted mandag den 3. oktober 2016 kl. 10.15 til tirsdag den 4. oktober 2016 kl. 13.00.

Radisson Blu Scandinavia Hotel
Margrethepladsen 1
8000 Aarhus

Find vej på kort

Ankomst

Når du kommer til Hotel Radisson, skal du følge skiltene i gulvet til Fag & Fremtid, men ellers står der medarbejdere klar til at hjælpe dig på vej.

Det er muligt at ankomme fra klokken 9.00, hvor der vil være kaffe/the og lidt brød, og du kan opbevare din bagage og dit overtøj i den bemandede garderoben, som ligger i kælderen under Foyer.

Check-in på hotellerne

Det er muligt at tjekke ind på de eksterne hoteller i pausen fra klokken 16.15. På Radisson dog fra klokken 15.00

Navneskilt

Du får et navneskilt, som skal bæres under hele konferencen. På navneskiltet kan du se, hvor du skal spise frokost, hvilken tur til Aarhus by Night du deltager i, og hvilke oplæg du er tilmeldt.

Tilmeldingen til Fag & Fremtid er lukket.

Afbud

Ved eventuelt afbud inden den 3. august 2016 refunderes konferencegebyret mod et administrationsgebyr på 300 kroner. Efter den 3. august 2016 er tilmeldingen bindende, og konferencegebyret vil ikke blive refunderet.

Bliver du forhindret i at deltage, bedes du hurtigst muligt sende afbud til KongresKompagniet på telefon 8629 6960 eller på mailen fagogfremtid@kongreskompagniet.dk

Du er velkommen til at sende en kollega i stedet. Navn på den anden kollega, der eventuelt deltager i dit sted, skal oplyses til KongresKompagniet.

Bureauet - her kan du få hjælp

Har du spørgsmål til Fag og Fremtid, er du velkommen til at henvende dig i vores bureau, hvor der altid er medarbejdere til stede til at hjælpe dig. Bureauet ligger i Foyer.

App

Du kan holde dig opdateret om Fag & Fremtid på vores app. Her finder du program, praktisk info og meget mere i HK Kommunals app til Android og iPhone.

Hent HK Kommunal-app'en i Google Play

Hent HK Kommunal-app'en i Apples App Store

Parkering

Hotellet råder over 1.000 parkeringspladser både foran og i en parkeringskælder. Parkeringsafgiften er inkluderet i HK Kommunals aftale med hotellet. Du skal blot henvende dig i receptionen eller i bureauet for at få udleveret en parkeringsbillet.

Udstillere og stande

Sampension

Du har, som en del af overenskomsten, en pensionsordning. Den skal give dig økonomisk tryghed, når du går på pension. Din pensionsordning skal også sikre dig og din familie, ved sygdom, mistet erhvervsevne eller dødsfald.

Kom forbi og hør, hvordan du kan få hjælp til at skabe dig et økonomisk overblik og få optimalt udbytte af din pensionsordning.

COK

Hør om dine muligheder for efteruddannelse med Kommunom, Sundhedskommunom eller DOL. COKs konsulenter og studievejledere kan rådgive dig om f.eks. studievalg, valg af fag og anvendelse af midler fra kompetencefonden – og du kan høre om, hvordan kompetencegivende moduler kan bruges som led i f.eks. strategiske udviklingsforløb. Besøg os på COKs stand og på www.cok.dk/kommunom

PKA A/S

Kom forbi PKA-standen, hvor du kan høre mere om, hvordan din pension er med til at give dig og familien økonomisk tryghed hele livet. Hør også om, hvad du og dine kolleger har af muligheder i PKA - fx hvis I vil arrangere et informationsmøde om pension på jeres arbejdsplads. Hvis du allerede nu vil se, om din pension rækker til alt det, du drømmer om, så tag et PKAtjek på pka.dk/pkatjek.

Innovation Lab

Demo Lab indeholder de nyeste teknologier fra de største teknologiproducenter i verden og de helt små opfindere. Kom og oplev Augmented Reality, Virtual Reality, Wearables, 3D print, Smart Home, Internet of Things o.m.a. Demo Labbet tager dig på rundtur i udviklingens overhalingsspor og byder på indsigtsfulde fortællinger, hands-on-udforskning og afprøvning af fremtidens teknologier.

Blue Ocean Robotics

Blue Ocean Robotics udvikler og introducerer nye og innovative markedstilpassede robotter inden for en bred skala af brancher lige fra industri, sundhed, velfærd og uddannelse til landbrug, konstruktion og offshore. Vi tilbyder færdigsyede løsninger inklusive: design, koncept, udvikling, installation, implementering, ramp-up, træning, tests, dokumentation, support, vedligeholdelse mv.

3D Printhuset

Hos 3D Printhuset ønsker vi at udbrede kendskabet til 3D print og 3D scan i Danmark. Vi mener, at 3D print skal være tilgængeligt for alle, derfor tilbyder vi både hardware, kurser og printservice.

3D Printhuset er Danmarks førende leverandør af 3D print- og scan teknologi. Med showrooms og kontorer i København og Aarhus, ønsker vi at udbrede kendskabet til teknologien via tilgængelighed.

Metropol

Metropol uddanner de mennesker der får morgendagens vækst- og velfærdssamfund til at hænge sammen. Vi tilbyder en lang række efter- og videreuddannelser, for dig der ønsker nye karrieremuligheder. Kom forbi vores stand og hent info om dine videreuddannelsesmuligheder hos Metropol.

KMD

KMD Opus procesrådgiver, tag 2 uddannelser i én. Bliv certificeret og få et modul på akademi- eller diplom niveau med ECTS point.

Vil du bidrage til succesfulde forandringsprocesser, lære at effektivisere arbejdsprocesser og styrke din rolle som rådgiver – tag en KMD Opus procesrådgiver uddannelse.

Gennem uddannelsen bliver du styrket i din profil til at varetage tværgående opgaver i kommunen.

HK’s A-KASSE

Vi tilbyder dig at få styr på reglerne om a-kasse - de gældende og dem, som træder i kraft henholdsvis den 2. januar 2017 og den 1. juli 2017. Kom forbi og få ny viden. Vi er her for at sprede den.

HK Kommunal's fællesstand

På HK’s stand kan du møde din lokale afdeling og din Forbundssektor. Vi vil præsentere dig for vores ydelser, og du kan på en sjov og udfordrende måde få kendskab til det, som HK tilbyder.

HK MidtVest giver dig mulighed for at udforske ”Det gode arbejdsliv”. De vil fortælle dig om cafe kurser, tidsmiljø, projekt flere medlemmer, besøg hos tillidsvalgte, lidt om din fremtid og de hjælper dig med Den røde tråd.

HK Midt tilbyder, ud over en lille konkurrence, at tage dig med på en tur omkring slutpakke til 2. års elever, skolesekretærkampagne, materialepakke til opsagte medlemmer, velkomst i HK Midt og de vil komme omkring beskæftigelsesområdet og sidst men ikke mindst, så vil de dele komplimenter ud.

HK Sydjylland guider dig i de medlemsrettede tilbud. De vil især gerne snakke om arbejdsmiljø og det gode arbejdsliv. De vil også gerne orientere om tilbud om trivselssamtaler. Og de har materialer med, som du kan få, så du ikke glemmer alt det, de gerne vil fortælle.

HK Hovedstaden indkredser emnet fra headphone til touch – når digitaliseringen rammer og forandrer HK’ernes hverdag i sundhedsvæsenet. De vil meget gerne fortælle og orientere om det store arbejde de gør både i forhold til politikere, medlemmer og regionen.

HK Østjylland holder fokus på kompetenceudvikling og kompetencegivende efteruddannelse med hjælp af IT-baseret værktøj. Fokus er særligt på IT-faget men i høj grad også generelt i kommuner og regioner.

HK Nordjylland fortæller gerne om de lokale aktiviteter de beskæftiger sig med i forhold til ”Det gode arbejdsliv i Nordjylland”.

HK Sjælland er på banen med deres målrettede tilbud til medlemmerne. De præsenterer også en undersøgelse/spørgeskema og konkurrence vedrørende kompetenceudvikling. Du kan vinde flotte præmier.

HK Kommunal giver dig mulighed for at få mere viden om Karrieretelefonen, netværk, kompetencefonde, lønforsikring og overenskomstforhold. Kommunalbladet står klar til at modtage gode historier og ideer og hjælpe med sociale medier.

Du kan deltage i konkurrencer, slå med terninger, tage kompetencetest – og få resultatet, og du kan vinde forskellige dejlige præmier i form af ophold på Klinten og Christiansminde, ipad-tasker og biografbilletter.

På standen og flere andre steder på konferenceområdet er der skærme, der viser alt det, som HK Kommunal og deltagerne lægger op på de sociale medier under #hkkommunal.

Har du spørgsmål?

Har du spørgsmål til konferencens program, er du velkommen til at kontakte HK Kommunals sekretariat på mail fag_fremtid@hk.dk.

Hvis du har spørgsmål til din registrering eller hotelreservation, er du velkommen til at kontakte Kongreskompagniet på mail fagogfremtid@kongreskompagniet.dk eller telefon 8629 6960.

Der vil løbende komme yderligere informationer her på siderne og i HK Kommunals nyhedsbrev.