Senior - Fra sidelinjen til bestyrelsesarbejdet
28. februar - 3.marts 2023 | 12.00 - 13.00
28. februar 2023Tilmeldingsfrist 01. december 2022
Kurserne henvender sig primært til nye bestyrelsesmedlemmer samt bestyrelsesmedlemmer og bestyrelsessuppleanter, der vil være med til at skabe et nyt perspektiv på det at være en del af en bestyrelse.
Tilmeldingsfristen er overskredet
Start: | 28. februar 2023, kl. 12.00 |
---|---|
Slut: | 3. marts 2023, kl. 13.00 |
Status | Få ledige pladser |
Kursusnummer: | 9906-23-01 |
Adresse: |
Hotel Christiansminde, Christiansmindevej 16, 5700 Svendborg
placering på kort |
Overnatning: | Med overnatning |
Tilmeldingsfrist: | 01. december 2022 |
Website: | Læs mere om stedet her |
Indhold
Dag 1
11.30-12.00 Se lokalenummer på skærmen ved receptionen.
Velkomst og info v./kursusleder
12.00-13.00 Frokost
13.00-15.00 Oprettelse af gratis konto hos Camva.com - Intro til skabelonvælgeren, lidt om design, oprettelse af skabelon, redigering af skabelon
15.00-15.30 Kaffe og udlevering af værelsesnøgler
15.30-17.00 Oprettelse af blankt dokument. Download af konverterings dokumenter
19.00 Aftensmad
Dag 2
07.00-08.30 Morgenmad/morgensang
08.30-12.00 At sidde i en bestyrelse kræver ind imellem, at man skal træde frem foran andre og sige noget. Hvordan gør man det bedst muligt? Lidt om personlig gennemslagskraft. Hvad er det? Hvad gør man?
12.00-13.00 Frokost
13.00-15-00 Når man så ER i bestyrelsen, hvad skal vi? Hvorfor er vi der? Hvad må vi? Hvorfor sidder vi i bestyrelsen?
15.00-15.30 Kaffe
15.30-17.00 Konstituering, Hvordan? og hvorledes?
19.00 Aftensmad
Dag 3
07.00-08.30 Morgenmad/morgensang
08.30-12.00 Hvem er vores interessenter? Hvordan påvirker vi dem? Hvordan påvirker de os? Bestyrelsensens vision - Hvad vil vi være kendt for? Værdier og forventninger til samarbejde. Hvordan samarbejder vi? Kommunikation og samarbejde i bestyrelsen. Herunder tavshedspligt
12.00-13.00 Frokost
13.00-15.00 Mødeafvikling, dagsorden, rammer og aftaler
15.00-15.30 Kaffe
15.30-17.00 Lidt om referater. Økonomi og regnskab. Hvordan gør vi? Møde med ide-udvikling. Udarbejdelse af handleplaner
19.00 Aftensmad
Dag 4
07.00-08.30 Morgenmad/morgensang
08.30-12.00 Forberedelse af generalforsamling. Afholdelse af generalforsamling. Evaluering og afslutning.
12.00-12.45 Frokost
12.45 Afgang med bus til Nyborg
Mål
Du kommer hjem med fornyet energi, der giver dig lyst til bestyrelsesarbejdet og til at tænke nyt og kreativt.
Deltagerforudsætninger
Nye bestyrelsesmedlemmer eller bestyrelsesmedlemmer og bestyrelsessuppleanter, der vil være med til at skabe et nyt perspektiv på det at være en del af en bestyrelse.
Undervisningsform
Kurserne gennemføres som en vekselvirkning mellem teori, cases, gruppeopgaver og erfaringsudveksling.
Vejledning
Når du tilmelder dig et kursus, kommer du på en afventerliste.
Når tilmeldingsfristen er udløbet, vil pladserne blive fordelt af Senior Kursusudvalget. Pladserne bliver fordelt, så der er god spredning af deltagere fra hele landet.
Hvis du bliver tildelt en plads på kurset, vil du få besked pr. mail om din tilmelding.
Vi har mange på venteliste, så hvis du bliver forhindret i at deltage, beder vi dig om at melde afbud hurtigst muligt, så en anden får mulighed for at deltage på kurset.
Hvis du ikke får tildelt en plads på kurset, vil du komme på venteliste, hvor pladserne bliver tildelt i numerisk rækkefølge.
Transportgodtgørelse
Du har mulighed for at få refunderet dine transportudgifter, enten ved kørsel i egen bil eller med offentligt transport.
HK yder refusion efter statens laveste takst.
Du skal benytte dig af vejledningen, som er vedhæftet mailen med de praktiske oplysninger.
Arrangør
Kursusafdelingen
Weidekampsgade 8
2300 København S
- Telefon:
- 33304200
- Mail:
- Kursusafdelingen@hk.dk
Tilmeldingsfristen er overskredet