Arbejdsmiljøengelsk for AMR'ere - HOLD 2
19. april 2023 | 08.30 - 12.00
19. april 2023Tilmeldingsfrist 24. marts 2023
Modul 1: |
19. april 2023, kl. 08.30 - 12.00 Møderum 3, stueetage, HK Hovedstaden, Svend Aukens Plads 11, 2300 København S |
---|---|
Modul 2: |
3. maj 2023, kl. 08.30 - 12.00 Møderum 4, stueetage, HK Hovedstaden, Svend Aukens Plads 11, 2300 København S |
Modul 3: |
17. maj 2023, kl. 08.30 - 12.00 Møderum 4, stueetage, HK Hovedstaden, Svend Aukens Plads 11, 2300 København S |
Status | Pladser fordeles efter tilmeldingsfrist |
Kursusnummer: | 8004-23-19-04 |
Tilmeldingsfrist: | 24. marts 2023 |
Kurset er for dig, der skal begå dig på engelsk i din rolle som arbejdsmiljørepræsentant.
DIT UDBYTTE – DU BLIVER BEDRE TIL ENGELSK
Du bliver bedre til at begå dig i situationer, hvor engelsk er arbejdssproget, fx i samspil med dine udenlandske kolleger eller til møder med ledelsen.
Du får trænet dine mundtlige kompetencer, fx i uformel samtale og i mere tekniske drøftelser, du får et brush-up i ”e-mail-engelsk”, og du får tips til, hvordan du selv kan fortsætte med at udbygge dit ordforråd inden for arbejdsmiljøengelsk efter kurset.
INDHOLD – DET BLIVER RELEVANT
Undervisningsformen er en blanding af oplæg og øvelser med træning i deltagernes egne cases fra rollen som arbejdsmiljørepræsentant.
KURSET BESTÅR AF FØLGENDE HOVEDOMRÅDER
· Udbygning af fagrelevant ordforråd: Vi har fokus på arbejdsmiljøtermer og arbejdsengelsk, fx i forbindelse med afholdelse af den årlige arbejdsmiljødrøftelse og afrapportering/sparring med ledelsen.
· Kommunikation over grænser: Vi drøfter hvilke kulturelle og sproglige grænser, der kan være på en international arbejdsplads, hvor arbejdssproget er engelsk.
· Selvtillid når du kommunikerer på engelsk. Vi har fokus på, at du skal have det godt med at tale engelsk på arbejde – og vi har det sjovt!
Du modtager en værktøjskasse med sproglige redskaber og tips.
Vi afstemmer konkrete forventninger med dig og de øvrige deltagere ved kursusstart.
Kurset holdes over 3 dage 19/4, 3/5 og 17/5 2023 kl. 8.30 – 12.00 i HK Hovedstaden.
Kan du ikke disse 3 dage, så kig på HOLD 1 om du kan deltage der i stedet for: https://www.hk.dk/aktuelt/kalender/D2292256359
Underviseren er cand.mag. Ann Britt Donovan fra konsulentvirksomheden GlobalDenmark. Ann Britt har i mange år undervist en bred vifte af medarbejdere fra Arbejdstilsynet og kender derfor arbejdsmiljøområdet godt.
For at udbyttet kan være det bedst mulige for alle deltagere, er antallet begrænset til 20 personer.
Er du ikke af din arbejdsgiver, som anført i Arbejdsmiljøloven, opfordret til/tilbudt supplerende uddannelse som følge af dit hverv, vil vi opfordre dig til at tage en drøftelse om dette kunne træde i stedet for dette års supplerende uddannelse.
Ved tilmelding vil du stå som "afventer". Efter tilmeldingsfristens udløb fordeler vi pladserne. Efterfølgende sender vi mail med bekræftelse (evt. afslag).
Vi yder rejsegodtgørelse (husk at uploade billet, såfremt du tager med det offentlige) samt løntab til arbejdsgiver (privat ansatte).
Har du nogle spørgsmål til selve indholdet, kontakt da Steen Bonde Jensen, HK it, medie & industri Hovedstaden på 3330 2308 eller via mail steen.bonde.jensen@hk.dk
Har du spørgsmål til tilmeldingen, kontakt da Jane Rigtrup, HK it, medie & industri Hovedstaden på 3330 2436, eller via mail jane.rigtrup@hk.dk
OBS
”Som gæst i HK Hovedstaden synes du måske, at vi har det køligt i huset.
Det er også rigtigt. Vi har besluttet at følge opfordringen til de offentlige arbejdspladser om at holde temperaturen på 19 grader.
Det er dels for at spare på energien, men i lige så høj grad for at bidrage til at din fagforening er med til at skabe en grønnere verden.
Så husk at tage ekstra tøj på/med.”
Målgruppe
AMR'ere medlem i HK Hovedstaden
Forplejning
Kl. 08.30 starter vi med morgenbrød samt kaffe/te. Kl. 12.00 vil der være en "tag-med-sandwich" samt en kildevand.
Arrangør
HK it, medie og industri Hovedstaden
Svend Aukens Plads 11
0900 København C
- Kontakt:
- Jane Rigtrup
- Direkte:
- 33302436
- Telefon:
- 33302945
- Mail:
- imi@hk.dk
- Web:
- www.imi.hk.dk
Tilmeldingsfristen er overskredet
København S
Møderum 3, stueetage, HK Hovedstaden
Svend Aukens Plads 11
2300 København S
København S
Møderum 4, stueetage, HK Hovedstaden
Svend Aukens Plads 11
2300 København S