Unge på studie og job vil lære personlig branding

13. marts 2013  |  Østjylland

Onsdag 13. marts har HK Ungdom Østjylland arrangement om at gøre sig bemærket og træde ud af mængden, både under studierne, blandt kollegerne og ved ansættelsessamtalen. Interessen er stor, og 50 har meldt sig til på forhånd

Det ligger i tiden, at man skal være helt sig selv og at man skal turde ”træde frem på scenen”. For mange unge er det imidlertid ikke helt let at leve op til disse krav, for hvordan gør man? HK Ungdom Østjylland har invitereret til et arrangement med titlen ”Personlig branding, bliv stjerne på jobbet og studiet”. Arrangementet afvikles onsdag, og 50 unge har i forvejen meldt sig til. Det siger noget om behovet, mener ungdomskonsulent Heidi Bonde, HK Østjylland.

- Den store interesse viser, at mange unge gerne vil lære noget om, hvordan man fremhæver sine faglige og personlige værdier på en seriøs måde, så man bliver synlig og set som den, man er. Her handler det om at sælge sig selv uden at oversælge. Det handler om at kunne lægge sine kompetencer og kvalifikationer frem på en måde, så de bliver set af kolleger, studiekammerater og arbejdsgiverne, siger Heidi Bonde.

På arrangementet vil kursusvirksomheden Supplement A/S give de unge inspiration og nogle værktøjer, så de ”kan træde ud af mængden”, og de unge får både teori og konkrete eksempler at forholde sig til.

- Målgruppen er alle unge under 30 år, og behovet kan være vidt forskelligt fra person til person. Nogle skal måske snart op til gruppeeksamen og har behov for at kunne markere sig i en gruppe. Andre skal måske ud og finde en elevplads eller skal som færdiguddannet konkurrere med andre om et job. Hvordan gør man under sådanne forhold opmærksom på sine kompetencer og værdier? Det handler arrangementet blandt andet om, siger Heidi Bonde.

Det kan være svært, når man er ung og skal træde i karakter, og det kan være svært at finde den rigtige balance, tilføjer hun. De fleste vil gerne have en kollega eller en studiekammerat, der er sjov og festlig at være sammen med i det daglige, men hvis man på den anden side går rundt med et evigt smil, bliver det let uærligt og forkert.

- Det er godt at vise, at man har en god energi, men det skal ikke overspilles. Man skal i det hele taget finde frem til, hvor man har sin styrke, og hvad man er god til, og så skal man vise det og bruge det. Det tror jeg, de fleste unge udmærket er klar over, men de har måske behov for at få nogle værktøjer. Derfor er interessen for arrangementet så stor, siger Heidi Bonde.

HK Østjylland Ungdom rammer også plet med andre arrangementer. Den 4. april holdes der for anden gang i år et arrangement om skat mv., og her i der ligeledes mange tilmeldte. Sidst i april er der arrangement om eksamensteknik, og her er der allerede nu så mange tilmeldte, at det bliver nødvendigt at flytte arrangementet for at få alle med.

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK