HK/Kommunal satte fingeraftryk på Folkemøde

18. juni 2013  |  HK Kommunal  |  DL  |

HK Kommunals sektorbestyrelse deltog aktivt under Folkemødet på Bornholm og satte HK’erne i kommuner og regioner på dagsordenen under mange debatter. Behovet for kompetenceudvikling var en af de ting, som HK Kommunals formand, Bodil Otto, ønskede at sætte fokus på.

Formanden for HK/Kommunal Bodil Otto havde travlt under årets Folkemøde på Bornholm. Sammen med sektorbestyrelsen deltog hun i mange debatter – officielle og uofficielle - hvor HK Kommunals mærkesager blev sat på dagsordenen.

- Det var intet mindre end et forrygende Folkemøde, hvor vi bl.a. fik diskuteret udfordringerne for den offentlige sektor. Politikere og arbejdsgivere har i øjeblikket mest fokus på økonomi og styring, og derfor er det vigtigt, at vi får rettet blikket på de mange medarbejdere, der dygtigt og effektivt får tingene til at køre, siger formanden.

Brændende platform

Samtidig har hun en meget aktuel appel til både arbejdsgivere og medarbejdere i kommuner og regioner:

- Husk nu at sørge for at prioritere kompetencegivende efteruddannelse højt. Umiddelbart efter Folkemødet kom den triste nyhed om, at Skat skal fyre over 300 medarbejdere, fordi deres kompetencer ikke matcher de aktuelle behov. Det viser, at medarbejderne står på en brændende platform, hvis ikke vi følger med. Og ansvaret påhviler både den enkelte og arbejdsgiveren, siger Bodil Otto.

Lægesekretærer i fokus

HK Kommunals formand deltog desuden i debatter om dagpenge, om hvad Danmark skal leve af og om sammensætningen af bestyrelser i arbejdsmarkedspensionsselskaber.

Også formanden for lægesekretærerne Soile Friis havde sammen med DL’s bestyrelse et tætpakket program, hvor hun deltog i debatter med mange besøgende om udfordringerne i sundhedsvæsnet.

- Jeg glæder mig over, at vi fik skabt synlighed om lægesekretærernes vigtige rolle i fremtidens sundhedsvæsen, siger Soile Friis.

Kommunal Politik Arrangementer Efteruddannelse

Åbningstid: Åben i dag 08-16