HK.dk logo

Erfaringer med call centre skal evalueres

29. august 2013  |  HK Kommunal  |  Marie Begtrup

Fra september og til udgangen af 1. kvartal i 2014 skal KL analysere konkrete modeller for call centre i kommunerne. Analysen er en del af et fællesoffentligt projekt, hvor statslige erfaringer også bliver inddraget.

Målet med analysen er at samle hidtidige erfaringer for at vurdere og formidle erfaringerne med og udvikling af den telefoniske borgerbetjening. Samtidig skal der laves en analyse af muligheder, udfordringer og barrierer for etablering af call centre, hvor der både er fokus på effektiviseringer og god borgerservice.

En aftale med Regeringen

Projektet er en del af økonomiaftalen for 2014, hvor KL er blevet enige med Regeringen om, at der skal ses nærmere på konkrete erfaringer med call centre i kommunerne og statslige organisationer.

Tidligere undersøgelse

Området er tidligere delvist blevet undersøgt. I foråret 2013 udarbejdede Boston Consulting Group en analyse, der viser, at der er stordriftspotentiale forbundet med at samle telefonbetjeningen af borgerne på tværs af den offentlige sektor. 

Stordriftspotentialet viser sig især i form af lavere omkostninger pr. opkald og færre udgifter til teknisk understøttelse af telefonbetjeningen, hvis man samler mange telefonhenvendelser. Det skriver Kl.dk. 

Men da analysen primært fokuserede på de økonomiske konsekvenser af sammenlægning af telefonbetjening til større enheder, kan den ikke stå alene. Eksempelvis er det ikke i analysen vurderet nærmere, hvad en eventuel samling af telefonbetjeningen vil betyde for service og kvalitet samt borgerens oplevelse af at ringe til kommunen eller andre offentlige myndigheder.

Evaluering af erfaringer med call centre 

Send besked til forfatter


Annuller

Anmeld indlæg / kommentar

Skriv årsagen til din anmeldelse nedenfor

Annuller

Din anmeldelse er blevet indsendt

Tak for din hjælp.

Vi kigger på den og fjerner indlægget/kommentaren hvis vi finder det nødvendigt.

Skriv en kommentar

Skriv en kommentar til indlægget

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Fagforeningen: Mandag til torsdag kl. 8.00-17.00. Fredag kl. 8.00-16.00. A-kassen: Mandag og onsdag: 08.00-17.00 Tirsdag og torsdag: 08.00-12.00 Fredag: 08.00-16.00

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Tekniske problemer

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6.00-24.00.

... eller skriv til os her

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Fagforeningen: Mandag til torsdag kl. 8.00-17.00. Fredag kl. 8.00-16.00. A-kassen: Mandag og onsdag: 08.00-17.00 Tirsdag og torsdag: 08.00-12.00 Fredag: 08.00-16.00

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Tekniske problemer

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6.00-24.00.

... eller skriv til os her

Er du sikker du vil fjerne indlæg/kommentar?

Du kan ikke genaktivere indlæg/kommentar efterledes.

DU ER IKKE LOGGET IND

Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.

LOG IND

Du kan logge ind i toppen under “Mit HK”.



OPRET PROFIL

Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.


Du er nu logget ud.

Log ind som medlem

Har du glemt din adgangskode?

Få tilsendt en ny kode på sms eller email.

 Luk


Der vil blive sendt en mail eller sms med info om login

 Luk


Der er opstået en uventet fejl. Prøv evt. igen senere.

 Luk