HK.dk logo

Erfaringer med kommunale callcentre skal nu inddrages

25. oktober 2013  |  HK Kommunal  |  Mogens Jepsen

KL har fået overdraget den videre analyse med at finde løsninger til callcentre som giver mening i forhold til den kommunale verden.

Digitaliseringsstyrelsen har nu skudt planerne om et fællesoffentligt callcenter til hjørne.     

Og måske er planerne endda skudt endnu længere ud.      

I hvert fald har KL nu fået til opgave at analysere og bygge videre på de erfaringer, som kommunerne har gjort sig med tværkommunale callcentre, fortæller Ronnie Eriksson, kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen. 


Foretræde og møder

Beslutningen kommer blandt andet efter, at Jane Ussing, formand for BorgerserviceDanmark har haft møde med Digitaliseringsstyrelsen samt foretræde for Folketingets Udvalg.     

Her fremførte hun de konsekvenser, som planen vil have for den kommunale borgerservice og hvilke alternativer politikere i stedet burde tænke i.     

De indledende analyser og rapporter peger da også på, at der vil være økonomiske gevinster og stordriftsfordele ved at samle borgerhenvendelser i et fællesoffentligt callcenter.     

KL overtager stafetten

Men der er andre forhold end bare økonomi, så derfor fortsætter analysearbejdet ved at inddrage de kommunale vinkler, fortæller Ronnie Eriksson.     

- BCG-analysen skulle primært se på økonomi og mulige stordriftsfordele, men det er vigtigt at få belyst forhold som jura, teknik, kvalitet og service over for borgeren, så nu skal vi have bud på, hvad der giver mening og er praktisk muligt i forhold til fx den kommunale service.     

Derfor er stafetten så at sige sendt videre til KL og kommunerne.      

Den analyse løber frem til foråret 2014.    

Ydelse og borgerbetjening

Send besked til forfatter


Annuller

Anmeld indlæg / kommentar

Skriv årsagen til din anmeldelse nedenfor

Annuller

Din anmeldelse er blevet indsendt

Tak for din hjælp.

Vi kigger på den og fjerner indlægget/kommentaren hvis vi finder det nødvendigt.

Skriv en kommentar

Skriv en kommentar til indlægget

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Mit HK er din personlige side, hvor du kan fx kan se dine medlemsfordele, kurser og overenskomst.

Log på Mit HK

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Mit HK er din personlige side, hvor du kan fx kan se dine medlemsfordele, kurser og overenskomst.

Log på Mit HK

Er du sikker du vil fjerne indlæg/kommentar?

Du kan ikke genaktivere indlæg/kommentar efterledes.

DU ER IKKE LOGGET IND

Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.

LOG IND

Du kan logge ind i toppen under “Mit HK”.



OPRET PROFIL

Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.


Du er nu logget ud.

Log ind som medlem

Har du glemt din adgangskode?

Få tilsendt en ny kode på sms eller email.

 Luk


Der vil blive sendt en mail eller sms med info om login

 Luk


Der er opstået en uventet fejl. Prøv evt. igen senere.

 Luk