Videnskab og formidling

21. november 2013  |  Dansk Laborant-Forening

Kan du ikke få nok af naturvidenskab? Så er her et par links fra Dansk Laborant-Forening til videnskabelige hjemmesider og foredrag, hvor du kan blive klogere – også i din fritid

Aktuel Naturvidenskab er et tidsskrift med nyheder og baggrund fra den naturvidenskabelige verden. På hjemmesiden: www.aktuelnaturvidenskab.dk kan du læse videre.

Dansk Naturvidenskabsfestival sætter fokus på naturvidenskab, teknik og afholder hvert år en festival. Festivalens formål er at skabe begejstring for naturvidenskab blandt børn og unge. Aktiviteter og program for kommende festivaler kan se på: www.formidling.dk.

Folkeuniversitetet tilbyder forelæsninger, kurser, ekskursioner og rejser, der udbreder kendskabet til forskningens metoder og resultater på en seriøs og spændende måde. Folkeuniversitetet har fire afdelinger i universitetsbyerne Aalborg, Aarhus, Odense og København samt knap 100 komiteer i det øvrige land. Læs mere på: www.folkeuniversitetet.dk.

Ingeniørforeningen i Danmark (IDA) har på deres hjemmeside: ing.dk en lang række artikler, hvis fokus er på udviklingen indenfor teknologi og naturvidenskab sat i en samfundsmæssig sammenhæng.

Ungdommens Naturvidenskabelige Forening (UNF) er en forening, hvis formål er at fremme interessen for naturvidenskab, teknologi og medicin, fortrinsvis blandt unge. Dette sker via en række naturvidenskabelige aktiviteter og foredrag for unge afholdt af unge. Det er dog muligt for alle aldersgrupper at deltage i de fleste foredrag. Læs mere på: www.unf.dk. Der findes lokalforeninger i flere større byer.

Videnskab.dk er et uafhængigt nyhedsmedie, der formidler nyheder om dansk og udenlandsk forskning. Videnskab.dk præsenterer nyheder om aktuelle forskningsresultater, hvor indholdet spænder fra kultur til naturvidenskab og alt imellem. Målet er at skabe større interesse for videnskab i samfundet generelt. Læs mere på: www.videnskab.dk.

Kender du til en spændende videnskabelig hjemmeside, så hører Dansk Laborant-Forening meget gerne fra dig. Send os en anbefaling og beskrivelse til: dlf@hk.dk