Nyhedsbrev fra AkademiMerkonomerne i HK

20. december 2013

Kongres

HK´s kongres er overstået og som vi havde frygtet, blev forslaget om, at de tværgående landsforeninger kan nedlægges af HK´s Hovedbestyrelse vedtaget.

Det betyder, at Hovedbestyrelsen med en høringsfrist på 90 dage nu kan nedlægge de tværgående landsforeninger med et pennestrøg.

De fleste talere på kongressen argumenterede fint imod forslaget og vi i bestyrelsen undrer os stadig over, at HK på denne måde nu kan tilsidesætte de demokratiske spilleregler overfor de på de respektive landsforeningers delegeretmøder valgte bestyrelser.

Nu venter vi så på, hvornår vi får besked fra Hovedbestyrelsen om, at nu sker det. Indtil da fortsætter vi ufortrødent arbejdet for vores medlemmer

Kurser

Kursusudvalget er ved at lægge sidste hånd på forårets kurser.

Lige nu er der rigtig mange spændende ting i spil. Hvad det hele ender med, kan snart ses på nettet. Hele 4 ting bliver der tilbudt i foråret.

En ting er sikkert; spændende bliver det.

Som noget nyt vil det fremover blive sådan, at der vil være betalingsfrist forud for deltagelse. Overholdes fristen ikke, vil pladsen blive tilbudt til en anden. Dette er en konsekvens af, at rigtig mange indtil nu først har betalt meget sent; endog på selve dagen, og det gør det meget svært for kursuslederen at kontrollere den faktiske betaling.

Hjemmeside

Som nogle sikkert allerede har bemærket, så er HK i fuld gang med at implementere en helt ny hjemmeside.

I løbet af kort tid vil alle oplysninger for de enkelte kun være at finde via mitHK.dk. Det betyder samtidigt, at bl.a. vores hjemmeside stille og roligt forsvinder. Fremover skal man logge sig ind og få alle relevante oplysninger via mitHK.dk.

Bestyrelsen har i den forbindelse taget konsekvensen og nedlagt vores eget WEB-udvalg.

WEB-udvalget har i år fået ryddet op på vores hjemmeside, fået grupperet de forskellige ting mere hensigtsmæssigt, fået renset den for utidssvarende og uvæsentlige oplysninger og som den er nu, er oplysningerne lige til at overføre til HK’s nye platform.

Vores hjemmeside på adressen www.hk.dk/akademimerkonomer kan stadig søges, men siden vil dukke op i ny udformning med udseendet som HK’s overordnede side.

En stor tak skal lyde til WEB-udvalgets medlemmer for deres arbejde med opdatering af vores hjemmeside i det forløbne år.

God jul og godt nytår

Året lakker mod enden og snart står julen for døren.

Året 2013 står for os i bestyrelsen som året, hvor vi ikke formåede at give vores medlemmer oplysninger om, hvad der rørte sig i foreningen.

Ikke fordi vi ikke ville og ikke fordi vi ikke prøvede. Men fordi vi ikke fik lov.

Bestyrelsen har gennem året haft forskellige møder med de andre Landsforeninger, vi har holdt møder med de enkelte brancheklubber og deltaget i deres generalforsamlinger og andre aktiviteter rundt om i landet.

Vi har gennem året været i tæt dialog med en enkelte brancheklubformænd og senest har vores Midtvejsmøde med deltagelse af alle brancheklubbestyrelser og udvalgsmedlemmer lagt en god grund for bl.a. vores indlæg på den netop overståede HK kongres.

Hvad mon året 2014 vil byde på?

Vi ved det naturligvis ikke, men vi vil stadig være der for medlemmerne, vi vil stadig sørge for spændende kursustilbud og vi vil stadig have tætte dialoger med de lokale brancheklubber.

Når december måneds mørke sænker sig er det tid til at geare ned, koncentrere sig om de nære områder, familie og venner og hygge sig med gran, nisser og levende lys.Julen er der lige straks, tag fri fra de mange faglige opgaver og hyg jer.

Rigtig glædelig jul og godt nytår.