Generalforsamling hos Akademimerkonomer i HK Nordjylland

03. februar 2014

40 medlemmer af Akademimerkonomer i HK fra hele Nordjylland var samlet om generalforsamling og et spændende oplæg om Frederikshavn Havn.

Generalforsamlingen blev et tilløbsstykke og der var en masse god energi, der bl.a. resulterede i, at formand Randi Offersoy blev genvalgt for en 2 årig periode.
Bestyrelsen – der dækker hele Nordjylland, er med til at sikre, at medlemmer af Akademimerkonom i HK får udbytte og  indsigt i mange af de ting der rører sig i hele vores område. Vi ønsker at være på forkant med udviklingen og stiller skarpt på at være til stede og vise nærhed for vores medlemmer.

Der er i året løb lavet mange gode tiltag, bl.a. virksomhedsbesøg, teaterture og en tur til Samsø hvor der blev aflagt besøg på Energi akademiet og Samsø Bryghus.

Uddannelse, uddannelse og uddannelse det er simpelthen det, vi som medlemmer af HK skal sikre os – for fremtiden tegnes af dem der hænger ved og i. Alle skal selv tage ansvaret for at øge sin markedsværdi og blive en del af den udvikling som kommer uanset hvad.
Medlemmer til generalforsamling

Medlemmerne gav udtryk for, at de fortsat vil bakke op og være med til at sikre, at der kommer et tættere samarbejde mellem alle i hele Nordjylland. At formand for Landsforeningen Per Mikkelsen og Direktør for HK Nordjylland Jørgen Andersen begge deltog, ja det gjorde bare aftenen helt perfekt.

Efter generalforsamlingen fik vi besøg af Havnedirektør Mikkel Seedorf Sørensen, der med en fantastisk begejstring for sit job, gav en fyldestgørende redegørelse for hvad der sker på havnen. En arbejdsplads i rivende udvikling og med den store havneudvidelse i sigte, er det et område hvor vi i Frederikshavn Kommune virkelig kan være stolte af – her sker der noget. Mikkel Seedorf Sørensen gennemgik havnens planer for de respektiver etaper af havneudvidelsen og fortalte at etape 1 forv Alle på havnen har virkelig sat alle sejl til fremtidens udfordringer, for at skabe en udvikling og et miljø vi som indbyggere kan være stolte af - og 1. etape forventes klar i 2016. Der var en stor spørgelyst og alle var enige om, at vi skal på besøg hos Mikkel når 1. etape er afsluttet.

Havnedirektøren

Trods snestorm og kulde blev det en fantastisk aften, hvor alle gik fra mødet med en klar forventning om, at vi også i fremtiden skal være med til at sikre uddannelse, oplevelser og sammenhæng på tværs af hele regionen, slutter formand Randi Offersoy.

Af Lilly Pedersen
Frederikshavn