Ring til fagforeningen

Søndag Lukket
Mandag Lukket
Tirsdag 8.00-17.00

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os

Oplever du tekniske problemer med hjemmesiden ring: 4437 1563 - åben: 6.00-24.00

Ring til HK Privat lørdag den 11. april

Vi er klar til at svare på spørgsmål om overenskomstforhandlingerne 2020 og coronavirus i relation til dit arbejdsliv. Ring til os lørdag den 11. april mellem kl. 10.00 og 12.00.

Telefon: 7011 4545

Privatansatte midt- og vestjyder til generalforsamling

13. marts 2014  |  MidtVest Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Overenskomster, uddannelse og lokale jobmuligheder på dagsordenen til genralforsamling i HK Privat MidtVest. Næstformand blev genvalgt

Forårets overenskomstforhandlinger var i fokus, da formand for HK Privat MidtVest i aftes indledte årets beretning på generalforsamlingen i den private sektor i HK MidtVest.

- Resultatet er pænt, men ikke prangende, konkluderede formanden.

Bedre mulighed for uddannelse

Inger Stranddorf fremhævede blandt andet forbedringer indenfor uddannelse som et centralt område:
 - Det er lykkedes os at få øget adgang til uddannelse for medlemmer, der er blevet fyret. De får ret op til 5 ugers uddannelse - samt ret til 2 timers frihed til møde med deres fagforening/a-kasse. Det er også positivt, at man skal have været ansat i kortere tid - nedsat fra 9 til nu 6 måneder, for at kunne få adgang til kompetencefondens midler til uddannelse. Og så er positivlisten for, hvad man kan få af kurser via kompetencefonden blevet udvidet. Nu er uddannelse på erhvervsakademierne og enkeltfag på diplomuddannelserne også med.
-  Vigtigt er det også, at ufaglærte på Dansk Erhverv’s kontor/lager-overenskomst nu får mulighed blive opkvalificeret til faglærte i arbejdstiden - og med fuld løn. Det tror jeg, kommer mange medlemmer til gavn, sagde formanden.

Virksomhedslukninger

At krisen endnu ikke helt har sluppet sit tag i Midt- og Vestjylland, kan mærkes på de lokale arbejdspladser. det kom formanden også ind på i sin beretning:

- Igen i det sidste år har der været virksomhedslukninger i området. Den grafiske branche blev igen ramt og Eurofins/Steins flytter her i 2014 virksomheden til Vejen. Det betyde, at mange laborantarbejdspladser forsvinder fra vores område. Og selvom vi også ved, at der skal udvides i bl.a. mejeribyen i Videbæk, så opvejer det næppe helt. Det er måske en lille trøst at Eurofins bliver i Danmark, sagde Inger Stranddorf.

Genvalg til næstformand

Lene Nygaard Pedersen, ansat hos Arla i Rødkærsbro er genvalgt som næstformand i HK Privat MidtVest

På generalforsamlingen var der valg af næstformand i år. Medlemmerne genvalgte siddende næstformand Lene Nygaard Pedersen, der er tillidsrepræsentant ved Arla i Rødkærsbro.

Problemer med login?

Log ind med NemID