OK-opfordring: Stem!

26. marts 2014  |  Midt

Selvom sektorbestyrelsen i HK Privat Midt anbefaler dig at stemme ja til det aktuelle overenskomstforslag, så er deres vigtigste budskab til dig et helt andet: ”Stem, uanset om du stemmer ja eller nej...”

Lone Thomhav,formand  HK Privat Midt- Vi synes som bestyrelse, at der er mange positive ting i det overenskomstforslag, der blev forhandlet på plads tidligere på året. Det handler blandt andet om kompetenceudvikling, mere ligestilling og stabile vilkår de næste tre år. Det vigtigste er dog, at medlemmerne tager stilling og stemmer. Så må vi se udfaldet, når stemmerne gøres op, siger Lone Thomhav, der er formand for HK Privat Midt.

- Med en stemme, uanset om den er for eller imod forslaget, er det enkelte medlem med til at tegne et klart billede af holdninger, stemninger og strømninger hos medlemmerne her i vores område. Det giver sektoren og forbundets forhandlere nogle mere klare mandater at forhandle ud fra, hvis de kan henvise til et aktivt og engageret bagland, hvor vi tager stilling til tingene. Her er et godt eksempel på, hvad det betyder, når vi siger ”...sammen er vi stærkere”.

Ja til regionale fordele

Lone Thomhav og den øvrige bestyrelse i HK Privat Midt argumenterer dog gerne for, at medlemmerne og sektoren stemmer ja til OK-forslaget:

- Der er forhandlet nogle elementer ind i overenskomsten, der vil give nogle regionale fordele her på Fyn og i Fredericia. Det er øget fokus på kompetenceudvikling et godt eksempel på.

- For selvom kompetenceudvikling er en fordel for alle medlemmer af HK Privat, så synes jeg, at vi her i området kan have ekstra glæde af de muligheder for kompetenceløft, som overenskomsten lægger op til, siger Lone Thomhav og fortsætter:

- Hvis vi hele tiden udvikler vores kompetencer, så står vi både som arbejdstagere og som region stærkere i den udvikling, arbejdsmarkedet befinder sig i. Vi styrker vores position i et aktuelt job eller gør os attraktive i forhold til nye arbejdsgivere, når vi udvikler kompetencer.

Som medlem af HK Privat Midt modtager du i den kommende tid materiale omkring det overenskomstforslag, der er sendt til afstemning - husk at bruge din stemme.

Få tips, tricks, nyheder og hør om kommende arrangementer:

HK Midts Facebookside