Ring til fagforeningen

Søndag Lukket
Mandag Lukket
Tirsdag 8.00-17.00

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os

Oplever du tekniske problemer med hjemmesiden ring: 4437 1563 - åben: 6.00-24.00

Ring til HK Privat lørdag den 11. april

Vi er klar til at svare på spørgsmål om overenskomstforhandlingerne 2020 og coronavirus i relation til dit arbejdsliv. Ring til os lørdag den 11. april mellem kl. 10.00 og 12.00.

Telefon: 7011 4545

Administrationsbachelorer skal være endnu mere kendte

09. april 2014  |  ABL/HK  |  HK Kommunal  |  HK Stat  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

På det nyligt afholdte årsmøde blev et nyt formandskab valgt. Og de vil arbejde hårdt for at skubbe til professionens synlighed.

Der var kampvalg til posten som formand for Administrationsbachelorernes Landsforening, da de for nylig holdt årsmøde.

Da stemmerne var talt op kunne 29-årige Benedikte Fiskbæk Roed sætte sig til rette i formandsstolen. Og Benedikte, der er 4. semester studerende, ser frem til at rykke ved kendskabet til uddannelsen i det kommende år.

- Vores primære arbejdsopgave bliver at skabe endnu mere opmærksomhed omkring uddannelsen og professionen. Vores mål er, at vi skal have stillingsannoncer, hvor der står administrationsbachelor i overskriften, lyder det fra formanden.

Politisk engageret formand vil bygge videre

Formandskabet i ABL/HK

Benedikte Fiskbæk Roed bor i Kjellerup og har en fortid som uddannet SOSU-assistent og har altid engageret sig i det politiske arbejde, når hun har haft mulighed for det. Både på hendes tidligere uddannelse og i regi af ABL/HK, hvor hun før hun blev valgt som formand var repræsentant på hendes uddannelsessted.

- Vi skal i det kommende år i høj grad bygge videre på det store arbejde, som det nu afgåede formandskab har lavet. Og så kommer vi også til at fokusere på, at vi skal have rettet de skævheder ud, som er uddannelsesstederne i mellem. Som administrationsbachelor skal man komme ud med de samme forudsætninger uanset hvilken skole man er uddannet fra, lyder det fra Benedikte Fiskbæk Roed.

På årsmødet blev der også valgt to næstformænd. Christoffer Prehn Jacobsen og Ricka Horsbøl Lindholm blev valgt som næstformænd. Læs mere om ABL/HK og find ud af hvordan du kan blive aktiv i landsforeningen.

Uddannelse

HK har en aktiv landsforening for administrations-
bachelorer

Mød os i ABL/HK