Ring til fagforeningen

Fredag Lukket
Lørdag Lukket
Søndag Lukket

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os

Oplever du tekniske problemer med hjemmesiden ring: 4437 1563 - åben: 6.00-24.00

Vi opdaterer it-systemerne

Vi opdaterer vores it-systemer i dag 6/4-20 kl. 20.00- 22.00, du kan derfor opleve, at du ikke kan logge ind i dette tidsrum.

Vi beklager ulejligheden.

Økonomisk fremtidsplan gennemføres i fagforeningen

30. april 2014  |   |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Branchebestyrelsen har i de sidste 3 måneder arbejdet med, hvordan HK Trafik & Jernbane’s økonomi kan rettes op. Det er sket i erkendelse af, at det er nødvendigt, at sænke omkostningsniveauet i organisationen – og samtidig på indtægtssiden øge indsatsen for organisering og medlemsfastholdelse.

Det har samtidig været erkendt, at en reduktion af budgetunderskuddet ikke kan ske uden afskedigelser af medarbejdere, idet lønbudgettet er en altafgørende faktor i vores aktivitetsbudget.

Nødvendige afskedigelser

Branchebestyrelsen har derfor den 29.4.2014 været samlet til et ekstraordinært bestyrelsesmøde for at træffe beslutninger om en nødvendig økonomisk fremtidsplan, herunder bl.a. foretage afskedigelser i sekretariatet.

Normalisering i den nye organisation hurtigst muligt

Ledelsen i HK Trafik & Jernbane vil i de kommende dage, sammen med de tilbageværende medarbejdere, gennemgå opgaveporteføljen, således at vi i næste uge, (19), vil kunne orientere om, hvilke ansvarsområder, der fremover varetages af hvilke ansvarspersoner i HK Trafik & Jernbane. Herefter vil alle medlemmer blive informeret om dette!

Samtidig er det besluttet at indlede en intern afklaring hvilke opgaver, kredsene fremover forventes at klare selv, og hvad sekretariatet i HK Trafik & Jernbane varetager. Dette for at sikre, at vi kan opretholde en god kvalitet i medlemsservicen og den faglige sagsbehandling.

Vi håber på jeres forståelse og tålmodighed i situationen – idet der her på den korte bane kan forekomme lidt længere ekspeditions – og ventetider i sekretariatet.   Vi arbejder på hurtigst muligt at normalisere forholdene i den nye organisation.

Andreas Hasle, Formand
 HK Trafik & Jernbane