Ring til fagforeningen

7011 4545

Lørdag 10.00-12.00 
Søndag 10.00-12.00 
Mandag 8.00-17.00
Tirsdag 8.00-17.00
Onsdag 8.00-17.00
Torsdag lukket Lukket

Ring til a-kassen

7010 6789

Lørdag Lukket
Søndag Lukket
Mandag 8.00-17.00
Tirsdag 8.00-17.00
Onsdag 10.00-17.00 
Torsdag lukket Lukket

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os

Skriv til os

Oplever du tekniske problemer med hjemmesiden ring: 4437 1563 - åben: 6.00-24.00

Telefonerne er åbne i weekenden

HK Fagforening er klar til at svare på spørgsmål om coronavirus i relation til dit arbejdsliv. Ring til os lørdag den 4. og søndag den 5. april mellem kl. 10.00 og 12.00.

Telefon: 7011 4545

HK.dk logo

Venlighed og nærvær er alfa og omega på sociale medier

05. maj 2014  |  HK Kommunal  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Skal din kommune på Facebook, er det vigtigt, at I sætter ambitionerne efter resurserne. Man skal være personlig, til stede og ekstra venlig, hvis man skal have succes på sociale medier.

Tre millioner danskere er på Facebook, og vi bruger 18 procent af vores online-tid på det sociale medie – derfor er der rigtig god grund til at være på Facebook, hvis man er en offentlig myndighed. 

- Det er meget vigtigt, at man sætter sig ned og beslutter hvad formålet skal være, hvis ens kommune ønsker at komme på Facebook, forklarer social medie rådgiver Trine-Maria Kristensen til et oplæg på årets Fag & Fremtid-konference. 

Ambitionsafklaring

Skal vi kun informere eller skal vi i dialog med borgerne? Skal vi have decideret Borgerservice på Facebook, hvor vi svarer på spørgsmål? Skal vi inddrage borgerne i processer, eller skal vi endda lave netværk mellem borgerne? Der er mange muligheder, og det er vigtigt, at man gør sig det klart.

Trine-Maria Kristensen forklarer, at noget af det allervigtigste, når man er på Facebook som organisation er, at man er tilstede.

- Man kan ikke længere bare poste informationer ud, hvis man ikke er der til at svare. Så kan det gå grueligt galt, siger hun og viser et eksempel, på en kommune, der har skrevet på Facebook, at de har sendt nogle girokort ud ved en fejl. Kommentarerne blev grimme, diskussionen kørte af sporet og kommunen var ikke til stede til at moderere, fortæller hun. 

Vær ekstra venlig

Tonen kan ofte blive meget hård på Facebook, derfor kan det være en god idé, at skrive sit navn, når man svarer på henvendelser fra borgerne. Det er nemlig sværere, at ”tale” grimt til en person end til et kommunelogo. Og så skal man være venlig. Über-venlig.

- Venlighed avler venlighed. Derfor må man gerne være ekstra venlig på sociale medier. Når man sidder overfor folk, eller taler sammen i telefonen kan man lettere aflæse mimik og venlighed – men på sociale medier er det sværere. Derfor er det en rigtig god idé, at tale ekstra pænt og huske skrive ”tak”, ”god weekend” og ”tak for din kommentar”, forklarer Trine Maria Kristensen.


Fag og Fremtid










mød kolleger i vores faglige netværk

Find dit netværk

mød kolleger i vores faglige netværk


Find dit netværk

Send besked til forfatter


Annuller

Anmeld indlæg / kommentar

Skriv årsagen til din anmeldelse nedenfor

Annuller

Din anmeldelse er blevet indsendt

Tak for din hjælp.

Vi kigger på den og fjerner indlægget/kommentaren hvis vi finder det nødvendigt.

Skriv en kommentar

Skriv en kommentar til indlægget

Er du sikker du vil fjerne indlæg/kommentar?

Du kan ikke genaktivere indlæg/kommentar efterledes.

DU ER IKKE LOGGET IND

Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.

LOG IND

Du kan logge ind i toppen under “Mit HK”.



OPRET PROFIL

Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.


Du er nu logget ud.

Log ind som medlem

Problemer med login?

For at øge sikkerheden i forbindelse med din adgangskode til Mit HK, skal du logge ind med NemID første gang, herefter kan du oprette din egen adgangskode på Mit HK.

Log ind med NemID

 Luk


Der vil blive sendt en mail eller sms med info om login

 Luk


Der er opstået en uventet fejl. Prøv evt. igen senere.

 Luk