Virksomhedsbesøg ved Trigon, Frederikshavn

05. maj 2014

Akademimerkonomer i HK på sightseeing i fremtidens bygning

Det var da en fantastisk oplevelse!

Trigon repræsenterer en type virksomhed der er gået fra en hel masse byggeri- og entreprenørmæssige færdigheder til også at beherske helt nye færdigheder, og dermed udvikle virksomheden hen mod fremtiden, for netop at sikre en levedygtig og progressiv virksomhed, der oven i købet kan medvirke til at sikre arbejdspladser i lokalområdet.

Direktør Karl Erik Slynge fortalte medrivende om virksomhedens udvikling, med betydelig vægt på virksomhedens udvikling gennem de sidste år, hvor man har udvidet virksomhedens fokus til også at omfatte alle former for energibesparende emner, og desuden oven i købet selv har dokumenteret rigtigheden af virksomhedens påstande ved at bygge et nyt domicil til virksomheden hvor al energi, både el, varme og kølefunktion stammer fra jordvarme/-kulde, varmepumpe og solfangere på taget.

Trigon er simpelthen fulgt med tiden og udviklet sig fra at være en bygge- og anlægsvirksomhed til også at yde professionel energirådgiver på alle niveauer både for store og små.
Trigon har etableret en ny virksomhed der hedder ”Green Source” der netop beskæftiger sig med energi, energiforbrug og energibesparende foranstaltninger.
Alt  lige fra traditionel isolering, vinduer der er energibesparende, varme til husene, elektricitet og lys til husene og endelig nedkøling af huse, så der sikres en stabil temperatur selv om solen skinner.
Her fortalte salgsdirektør Kim Stubbergaard Reese entusiastisk om ”grøn” energi og de muligheder der ligger i den og desuden om, at udgifterne ikke øges væsentligt ved at installere ”grøn” energi. Det gælder både ved bygning af nye huse men også ved renovering af eksisterende huse, specielt når udgiften sættes op mod de fremtidige besparelser man opnår.

For eksempel var vi under besøget 27 mennesker samlet i et lokale ved Trigon på første sal, et lokale der vendte mod vest – dvs. vi under hele præsentationen havde solen stående direkte på rummets vinduer – men vi følte os alle veltilpasse i rummet der var installeret med køleslanger i loftet og varmeelementer i gulvet og hvis man ønskede frisk luft åbnede man bare et vindue – køle- og varmekilderne var naturligvis grøn energi der kom fra jordvarme og varmepumpe – elektricitet producerede man gennem solfangere; så alle deltagerne fik her på egen krop oplevet hvordan et totalt 0-energi hus var at opholde sig i – og alle, uden undtagelse følte sig vel tilpas i lokalerne.

Vi takker direktør Karl Erik Slynge og salgsdirektør Kim Stubbergaard Reese for, at de tog sig tid til at fortælle om både Trigon og Green Source og begge virksomheders produkter og desuden gav en spændende rundvisning på virksomheden, slutter Lisbeth Dørum – bestyrelsesmedlem i Akademimerkonomer i HK.

Trigon Frederikshavn