Ny BMF-formand: – Mere fagligt indhold til medlemmerne

03. juni 2014  |  HK Handel Hovedstaden  |  Lene Vendelbo

Nytænkning og udvikling af boghandlerfaget er blandt ambitionerne for BMF Hovedstaden, vurderer Maria Toftelund Gjerde, nyvalgt formand for brancheklubben.

Maria Toftelund Gjerde taler hurtigt og sprudlende.  Den 35-årige boghandler i Arnold Busck i Lyngby er ny formand for BMF Hovedstaden, og det er tydeligt, at hun ikke har fået hvervet proppet ned i halsen:

– Vi skal ikke læne os tilbage og vente på afviklingen. I stedet skal vi tilpasse os og tænke nyt, lyder det Maria Toftelund Gjerde. Derfor vil hun sammen med resten af den nye bestyrelse, hvoraf halvdelen er under 40 år, især lægge vægt på at skabe et mere branchefagligt fællesskab i BMF.

– Det sociale er vigtigt, men vores hovedfokus bliver det faglige. Det er her, vi kan lære af hinandens erfaringer, lade os inspirere og udvikle os fagligt.

Når BMF’s medlemmer får invitation til det første arrangement efter sommerferien bliver emnet konflikthåndtering og besværlige kunder. I støbeskeen er andre arrangementer, som alle vil have et fagligt udgangspunkt.

E-bog er ikke et onde

maria

Opprioriteringen af det faglige indhold vil også kunne være arrangementer, hvor man tager fat i de tendenser, der er inden for faget. Det kan være alt fra oplæg om trends i non book varer og kontorartikler til mere sprængfarlige emner som e-bøger.

– Vi er nødt til at udvikle os sammen med de tendenser, der er. E-bøger ser jeg eksempelvis ikke som et onde, men et supplement, som vi også skal kunne tilbyde i butikkerne. Hvem siger for eksempel, at man ikke kan kombinere køb af en e-bog med personlig vejledning i en boghandel? lyder det fra Maria Toftelund Gjerde.

Fremtid: En fælles stærk stemme

Når BMF Hovedstaden får visionen for de kommende to års arbejde helt på plads, er det desuden bestyrelsens plan også at rage mere op i landskabet.

– Vi skal have en stærk fælles stemme og høres og inddrages, når vores branche udvikler og forandrer sig, siger Maria Toftelund Gjerde. I første omgang ønsker bestyrelsen dog at komme meget mere i dialog med medlemmerne.

– Vi er omkring 300 medlemmer, men det er de færreste, der er aktive. Vi vil nå ud til medlemmerne, hvor de er og fortælle om alt det nye, som sker i deres klub. Derfor planlægger vi blandt andet at lave en facebookside, så vi nemt kan kommunikere sammen.

Facebooksiden forventes at være oprettet i august måned. Du får et link til den i dit nyhedsbrev fra HK HANDEL, når den er oppe at køre.

Kontakt og gode ideer

Du kan kontakte Maria Toftelund Gjerde på mailen bmf.hovedstaden.hk@gmail.com, hvis du enten har ideer til faglige arrangementer eller BMF Hovedstadens arbejde.

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK