Uddannelse skal være med til at skabe vækst!

20. juni 2014

Sådan udtaler Borgmester Birgit Stenbak Hansen i en tid hvor det er vigtigt at den enkelte sætter spot på sine egne kompetencer.

Birgit Stenbak

Den mulighed har vi hele tiden haft, men nu er den mere aktuel end før. Det er vigtigt, at vi ser på uddannelse og opkvalificering som et kompetenceløft, der kan skabe udvikling. Kommunen som helhed har brug for veluddannede medarbejdere – og det er ud fra et samfundsmæssigt perspektiv vigtigt, at vi som kommune er med til at sikre, at muligheder for uddannelse er til stede. Jo flere veluddannede indbyggere vi har, jo større chance er der for at tiltrække virksomheder til vores område, siger Birgit S. Hansen

Poul-Erik Skovsgaard

Kursuscentret, Frederikshavn Handelsskole ved Poul-Erik Skovsgaard er klar med masser af gode tilbud til efter og videreuddannelse. Vi skal huske på, at det ikke kun er de unge vi vægter uddannelse for, men også de mennesker, der gennem livet lige pludselig skal til at skifte arbejdsområdepå grund af krisetider eller andet.

I vores kommune er der mange hænder, der lige nu har brug for at blive aktiveret, og en uddannelse kan være med til at give den enkelte mulighed for at prøve noget helt andet end det, man normalt beskæftiger sig med. Der er ingen tvivl om, at uddannelse gør noget ved os mennesker, udtaler Poul-Erik Skovsgaard.

En akademiuddannelse er en fleksibel efteruddannelse på deltid, og uddannelsen er nøje tilpasset erhvervslivets krav til kompetencer inden for bl.a. ledelse, kommunikation, HR og økonomi. Efteruddannelse på akademifagsniveau giver deltagerne redskaber til at blive endnu bedre til at klare udfordringer og løse problemstillinger i en given jobsituation.

Landsforeningen for Akademimerkonomer i HK v/næstformand Lilly Pedersen glæder sig over de mange gode tilbud fra Frederikshavn Handelsskole, og det er dejligt, at vores Borgmester Birgit S. Hansen, som sidder i bestyrelsen på Handelsskolen, også tilkendegiver at uddannelse er vejen frem.

Uddannelse betaler sig altid, lige meget hvor i livet du er, slutter Lilly Pedersen