Ring til fagforeningen

Lørdag Lukket
Søndag Lukket
Mandag Lukket

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os

Oplever du tekniske problemer med hjemmesiden ring: 4437 1563 - åben: 6.00-24.00

Udskældt jobcenter ansætter ni nye medarbejdere

24. juni 2014  |  HK Kommunal  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Efter flere års kaos har Syddjurs Kommune besluttet at rette op på kommunens udskældte jobcenter ved at ansætte flere medarbejdere. HK Kommunal jubler.

Bedre borgerbetjening og bedre arbejdsmiljø for de ansatte, det er tanken bag, at Syddjurs Kommune har besluttet at investere 11 millioner i flere ansatte over de næste tre år. Det skriver Ugebrevet A4.

Jobcentret udvider medarbejderstaben med mere end ti procent i forhold til de nuværende 85 ansatte og den tiltrængte saltvandsindsprøjtning vækker begejstring i HK Kommunal:

Medarbejderne jubler

- Medarbejderne på jobcentret hilser udviklingsprojektet velkommen, og der var klapsalver, da der blev orienteret om det på et personalemøde i sidste uge, fortæller Hans-Henrik Hansen, formand for HK Kommunal Østjylland, der organiserer den største gruppe af medarbejdere på jobcentret, til Ugebrevet A4.

Avisen.dk har siden efteråret 2011 skrevet flere artikler om forholdene på jobcentret i Syddjurs Kommune. Bl.a. om et kontroversielt samarbejde med et privat jobcenter, der skabte ramaskrig blandt medarbejderne og senere blev underkendt af Beskæftigelsesankenævnet.

Ansatte har været igennem en orkan

Og da Arbejdstilsynet kiggede forbi for få måneder siden, resulterede det blandt andet i fire påbud om psykisk arbejdsmiljø.

- Det har været ekstremt turbulent. Det er vitterligt en orkan, de ansatte har været igennem og i dag er den største udfordring for medarbejderne, at der er for få medarbejdere til de mange opgaver. Det har taget nogen tid, før ledelsen har fundet ud af, at det er så grelt, som det er. Men det er positivt, at vi får flere hænder nu, siger Hans-Henrik Hansen til Ugebrevet A4.

Problemer med login?

Log ind med NemID