Ring til fagforeningen

7011 4545

Fredag 8.00-16.00
Lørdag 10.00-12.00 
Søndag 10.00-12.00 
Mandag 8.00-17.00
Tirsdag 8.00-17.00
Onsdag 8.00-17.00

Ring til a-kassen

7010 6789

Fredag 8.00-16.00
Lørdag Lukket
Søndag Lukket
Mandag 8.00-17.00
Tirsdag 8.00-17.00
Onsdag 10.00-17.00 

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os

Skriv til os

Oplever du tekniske problemer med hjemmesiden ring: 4437 1563 - åben: 6.00-24.00

Telefonerne er åbne i weekenden

HK Fagforening er klar til at svare på spørgsmål om coronavirus i relation til dit arbejdsliv. Ring til os lørdag den 4. og søndag den 5. april mellem kl. 10.00 og 12.00.

Telefon: 7011 4545

HK.dk logo

Over en halv million vil fritages fra digital post

21. juli 2014  |  HK Kommunal  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

I dag er der over 200.000 der bedt om fritagelse for digital post, men tallet bliver endnu større ifølge en ny undersøgelse fra Ældre Sagen

Når Digital Post bliver obligatorisk d. 1. november, vil 532.000 danskere bede om at blive fritaget, det skønner 78 kommuner ifølge en undersøgelse Gallup har lavet for Ældre Sagen.

I dag har de første 202.000 personer allerede bedt om at blive fritaget.

- Der er forsat mange, der mangler at blive fritaget. Så hvis man ved, man vil søge om fritagelse, så kan man lige så godt søge om det i god tid, siger Ingrid S. Lauridsen, seniorkonsulent i Ældre Sagen.  

Løsninger skal være brugervenlige

I Gallup-undersøgelsen blev kommunerne også spurgt om, hvad de oplever som udfordringer i forhold til at nå målsætningen om 80 procent digital kommunikation. 65 procent af de adspurgte kommuner svarer, at de oplever udfordringer på grund af manglende brugervenlige løsninger.

- Vi hører fra nogle ældre, at de har problemer med at finde rundt på internettet, og de giver op, fordi det er for besværligt, siger Ingrid S. Lauridsen.

Tidligere på året skrev Berlingske en artikel om, hvor svært det er at finde rundt på internettet. Blandt andet fortalte de historien om en dansker, der fandt ud af, at han ikke kunne ændre et skøde digitalt, fordi han computer var for ny.

Det er vigtigt, at de offentlige selvbetjeningsløsninger er brugervenlige. Hvis de ikke er det, så vil mange automatisk stå af, lyder det fra Ingrid S. Lauridsen.  


Send besked til forfatter


Annuller

Anmeld indlæg / kommentar

Skriv årsagen til din anmeldelse nedenfor

Annuller

Din anmeldelse er blevet indsendt

Tak for din hjælp.

Vi kigger på den og fjerner indlægget/kommentaren hvis vi finder det nødvendigt.

Skriv en kommentar

Skriv en kommentar til indlægget

Er du sikker du vil fjerne indlæg/kommentar?

Du kan ikke genaktivere indlæg/kommentar efterledes.

DU ER IKKE LOGGET IND

Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.

LOG IND

Du kan logge ind i toppen under “Mit HK”.



OPRET PROFIL

Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.


Du er nu logget ud.

Log ind som medlem

Problemer med login?

For at øge sikkerheden i forbindelse med din adgangskode til Mit HK, skal du logge ind med NemID første gang, herefter kan du oprette din egen adgangskode på Mit HK.

Log ind med NemID

 Luk


Der vil blive sendt en mail eller sms med info om login

 Luk


Der er opstået en uventet fejl. Prøv evt. igen senere.

 Luk