HK.dk logo

Er IT-problemerne i Salget i DSB nu ved at være løst

28. juli 2014  |   |  Birthe Østergaard Petersen

Fredag eftermiddag kom der en meddelelse fra ledelsen i DSB’s salg om, at man nu tilsyneladende har nogle lovende resultater på nye IT - tests. DSB IT har netop gennemført disse test i forhold til den uholdbare situation vi beskrev i sidste uge flere steder i billetsalget i DSB. Problemerne opstod i forbindelse med opsætningen af nye IT systemer, efter man i starten af juli overgik til Windows 7 - og medførte en helt urimelig belastning af medarbejderne.

- Det hilser jeg selvfølgelig velkommen, og der skal da også uddeles behørig ros til en ledelse, der nu endelig har sat sig i spidsen for at få rettet op på de her problemer. Men jeg er også nødt til at sige, at det er helt ubegribeligt, at man laver sådan et skift fra Windows XP til Windows 7 uden at have haft bedre styr på konsekvenserne. Jeg synes, det er helt urimeligt over for både DSB’s kunder og medarbejdere, at man skal køre den slags test i drift. Og altså test i drift i en periode, hvor der er allerflest kunder. Alt sund fornuft siger at det er nødvendigt at gennemføre kvalificerede test før man idriftsætter – så hverken medarbejdere eller kunder ufrivilligt bliver prøvekaniner”, siger næstformand i HK Trafik & Jernbane, Birthe Østergaard Petersen.

- Der er trukket meget store veksler på medarbejderne, og det vil jeg opfordre ledelsen til at påskønne på en eller anden måde – og ikke mindst fremover have mere respekt for, at der er en virkelighed, der skal fungere helt ude i fronten. Medarbejderne har ét altoverskyggende ønske og det er, at kunne levere en ordentlig service til kunderne – og den virkelighed kommer senest den 27. sept., hvor den nye migreringsdato for rejsekortet oprinder. Her skal Windows 7 være implementeret for at man kan komme på BORIS med rejsekortet”, slutter Birthe Østergaard Petersen.


Computerarbejde Arbejdsmiljø

Send besked til forfatter


Annuller

Anmeld indlæg / kommentar

Skriv årsagen til din anmeldelse nedenfor

Annuller

Din anmeldelse er blevet indsendt

Tak for din hjælp.

Vi kigger på den og fjerner indlægget/kommentaren hvis vi finder det nødvendigt.

Skriv en kommentar

Skriv en kommentar til indlægget

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Mit HK er din personlige side, hvor du kan fx kan se dine medlemsfordele, kurser og overenskomst.

Log på Mit HK

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Mit HK er din personlige side, hvor du kan fx kan se dine medlemsfordele, kurser og overenskomst.

Log på Mit HK

Er du sikker du vil fjerne indlæg/kommentar?

Du kan ikke genaktivere indlæg/kommentar efterledes.

DU ER IKKE LOGGET IND

Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.

LOG IND

Du kan logge ind i toppen under “Mit HK”.



OPRET PROFIL

Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.


Du er nu logget ud.

Log ind som medlem

Har du glemt din adgangskode?

Få tilsendt en ny kode på sms eller email.

 Luk


Der vil blive sendt en mail eller sms med info om login

 Luk


Der er opstået en uventet fejl. Prøv evt. igen senere.

 Luk