Ring til fagforeningen

Lørdag Lukket
Søndag Lukket
Mandag Lukket

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os

Oplever du tekniske problemer med hjemmesiden ring: 4437 1563 - åben: 6.00-24.00

Sampension ændrer vilkår

31. juli 2014  |  HK Kommunal  |  HK Stat  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Den 1. oktober ensretter Sampension deres vilkår, så de bliver mere tidssvarende. De nye vilkår har især betydning, hvis du bliver uarbejdsdygtig på grund af sygdom.

193.000 kunder får den 1. oktober 2014 nye vilkår for deres pensionsordning i Sampension - det gælder en lang række ansatte i kommuner, regioner og staten. Vilkårene bliver ensrettet og mere "up-to-date", og din pensionsordning bliver dermed mere værd.

- Med ændringerne er de nye vilkår blevet både mere enkle og tidssvarende. Helt konkret betyder det, at Sampension årligt kan spare mellem seks og ti mio. kr. i administrationsomkostninger. Og de penge kommer vores kunder til gode og gør deres pensionsopsparing mere værd, siger Ole B. Tønnesen, kundedirektør hos Sampension.

De nye pensionsvilkår har især betydning for dig, der bliver uarbejdsdygtig på grund af sygdom. Fra 1. oktober 2014 vil kunder, som har fået tilkendt bestemte offentlige ydelser herunder førtidspension, med det samme få dækning fra deres ordning i Sampension. Dermed bliver der mere sammenhæng mellem dækningen og en tilkendelse af fx førtidspension. De nye vilkår indeholder også mulighed for, at du kan få en midlertidig ydelse fra pensionsordningen allerede efter tre måneders fuldtidssygemelding, hvis du er fratrådt din stilling.

Stadig samme dækning

På trods af de nye vilkår, vil du stadig have samme forsikrings- og pensionsdækninger og størrelsen vil heller ikke ændre sig. Dækningerne har dog fået nye navne. Invaliderente og invalidepension skrifter navn til supplerende førtidspension, og invalidesum skifter navn til engangsbeløb ved førtidspension.

Hvis du har været sygemeldt over en længere periode og er opsagt eller fratrådt dit job pga. sygdom eller ulykke, er i et ressourceforløb, er visiteret til et fleksjob eller er ansat i et fleksjob, ønsker, at der skal ske udbetaling til din ægtefælles børn, som ikke bor hos dig eller ønsker at oprette en pension til din samlever, er det vigtigt, du kontakter Sampension inden 1. oktober på telefonnummer 7733 1877.

Pension

Problemer med login?