Gav en hånd til “Team Giv håb”

06. august 2014  |  Midt

”Team Giv Håb" er et dansk cykelprojekt med gode ben og et godt formål. I uge 32 cykler en række frivillige 1100 km rundt i Danmark, for at samle penge ind til projekt Giv Håb, der er en del af Organisationen, Børn, Unge & Sorg.

Organiser Ole Pedersen fra HK Midt, så en chance for at støtte projektet, da HK Midt var med på Langelandsfestivalen i slutningen af juli, så han og kollegerne besluttede sig for sammen, at sætte lidt fokus på projektet:

- Vi havde fra HK/Privat fået en masse kampagne-armbånd fra kampagnen ”Er du OK”, som vi ville dele ud på festivalen, og så synes vi, at det var oplagt, i stedet at "sælge" dem i en god sags tjeneste. Så vi spurgte folk, om de ville støtte et godt formål og have et armbånd for det. Prisen for armbåndet, altså hvor meget de støttede med, bestemte de helt selv, fortæller han, og fortsætter:

- Vi oplevede, at børn helt ned til 10-12 år absolut VILLE købe et armbånd, selvom de fik at vide, at de måtte få det gratis, og det er altså dejligt at se, når folk er solidariske og ønsker at støtte en organisation som “Børn, Unge & Sorg”.

Selvom temaet unge og sorg var lidt skævt i forhold til feststemningen på festivalen, så interesserede det alligevel festivalgæsterne så meget, at Ole Pedersen og kollegerne på to en halv dag fik samlet lidt over 1.000 kroner ind til projekt “Giv håb”. Det beløb fik ”Team Giv Håb" overrakt tidligt mandag morgen på Flakhaven i Odense, inden de satte sig på cyklerne og startede på den 1100 km lange rute rundt i Danmark.
Team Giv Håb 2014 check

Team Giv Håb

Bag initiativet ”Team Giv Håb" står det fynske ægtepar Tina og Jan Mathiasen. Sidste år fik teamet cyklet sig frem til 110.000 kr., som det gav videre til Børn, Unge & Sorg. I år består teamet af to cykelhold, som kører på hver sin rute, og Jan og Tina håber at mangedoble det indsamlede beløb.

- Jeg kendte lidt til projektet fra en bekendt, som cyklede med sidste år, og som synes, at projektet er så nyttigt, at det fortjener mere fokus og støtte. Jeg har selv tidligere stået i en situation, hvor jeg havde brug for rådgivning, men hvor jeg ikke kendte til Børn, Unge & Sorgs tilbud. Vi hører ofte om de helt store organisationer som fx Børnecancerfonden i medierne, og det er rigtig fint, men det er også vigtigt, at vi ind i mellem har fokus på andre organisationer, der på samme måde gør en kæmpe forskel, og derfor at vi glade for at vi fra HK Midt kunne bidrage, selv om det var med en lille dråbe i det store hav, slutter Ole Pedersen.
Team Giv Håb 2014 afgang

Hvis du vil vide mere om Team Giv Håb eller Organisationen Børn, Unge & Sorg kan du besøge deres hjemmesider: www.teamgivhaab.dk og www.bornungesorg.dk

Team Giv Håb kan du desuden i denne uge møde på de danske landeveje, og i byerne på deres Danmarksturné. Se ruten her eller følg og ”like” Team Giv Håb på Facebook.

Få tips, tricks, nyheder og hør om kommende arrangementer:

HK Midts Facebookside

se alle de fordele
du kan få glæde
af som hk-medlem

HK Medlemsfordele

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK