Ring til fagforeningen

7011 4545

Mandag 8.00-17.00
Tirsdag 8.00-17.00
Onsdag 8.00-17.00
Torsdag 8.00-17.00
Fredag 8.00-16.00
Lørdag Lukket

Ring til a-kassen

7010 6789

Mandag 8.00-17.00
Tirsdag 8.00-17.00
Onsdag 8.00-17.00
Torsdag 8.00-17.00
Fredag 8.00-16.00
Lørdag Lukket

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os

Skriv til os

Oplever du tekniske problemer med hjemmesiden ring: 4437 1563 - åben: 6.00-24.00

Telefonerne er åbne i weekenden

HK Fagforening er klar til at svare på spørgsmål om coronavirus i relation til dit arbejdsliv. Ring til os lørdag den 28. og søndag den 29. marts mellem kl. 10.00 og 14.00.

Telefon: 7011 4545

HK.dk logo

Jobkonsulenter mindsker kløften til borgerne

03. september 2014  |  HK Kommunal  |  Jens Laursen

I Jobcenter København bliver HK’erne med et nyt it-værktøj mindre myndighedsorienterede og mere coachende over for de ledige og syge.

Medierne kritiserer ofte jobcentrene for at være bureaukratiske og formynderiske over for borgerne. Det laver Jobcenter København nu om på med et nyudviklet digitalt værktøj til ledige og syge borgere i Hovedstaden. 

Borgerne opfordres til at forberede sig på samtalen i jobcentret ved at gå ind på KBHiJob.dk. Her er det for eksempel muligt at sætte ord på, hvilke job man kan bestride, og hvordan man søger job. 

Borgerne kan også hente inspiration til jobsøgningen og få overblik over sine egne, skræddersyede muligheder. 

Fra myndighed til coach

Systemet har ifølge en evaluering, jobcentret har gennemført, betydet markante forandringer i jobcentermedarbejdernes arbejde. Den uudtalte kløft mellem borger og medarbejder er blevet mindre, og de ansatte oplever, at samtalerne bliver bedre og mere målrettede. Og medarbejderne får en mere coachende og mindre myndig rolle over for borgerne til samtalen.

Også borgerne har mærket forandringens vinde blæse. Systemet har givet borgerne en bedre fornemmelse af, hvad de kan bruge jobcentret til, og de føler sig taget mere med på råd. 

Tre ud af fire borgerne siger, at samtalerne bliver mere konkrete og hjælper dem med at få klarhed over deres kvalifikationer. Og mere end hver anden tilkendegiver, at det nye system gør dem bedre forberedt til selve samtalen.


Social og beskæftigelse

Debat

Der blev ikke fundet nogle indlæg
Se alle debatter

har du en idé til en god historie? Så send den endelig til os.

Send en mail

har du en idé til en god historie? Så send den endelig til os.


Send en mail

Send besked til forfatter


Annuller

Anmeld indlæg / kommentar

Skriv årsagen til din anmeldelse nedenfor

Annuller

Din anmeldelse er blevet indsendt

Tak for din hjælp.

Vi kigger på den og fjerner indlægget/kommentaren hvis vi finder det nødvendigt.

Skriv en kommentar

Skriv en kommentar til indlægget

Er du sikker du vil fjerne indlæg/kommentar?

Du kan ikke genaktivere indlæg/kommentar efterledes.

DU ER IKKE LOGGET IND

Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.

LOG IND

Du kan logge ind i toppen under “Mit HK”.



OPRET PROFIL

Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.


Du er nu logget ud.

Log ind som medlem

Problemer med login?

For at øge sikkerheden i forbindelse med din adgangskode til Mit HK, skal du logge ind med NemID første gang, herefter kan du oprette din egen adgangskode på Mit HK.

Log ind med NemID

 Luk


Der vil blive sendt en mail eller sms med info om login

 Luk


Der er opstået en uventet fejl. Prøv evt. igen senere.

 Luk