PKA bygger studieboliger

09. september 2014  |  HK Kommunal  |  Elev i kommune og region  |

PKA investerer 77 millioner pensionskroner i 86 nye studieboliger i hjertet af København. Boligerne er målrettet til blandt andet elever og studerende, som er medlem af HK og har sin pension hos PKA. Med PKA’s investering bliver det ikke kun langt nemmere at få en moderne studiebolig, den afhjælper også den akutte mangel på studieboliger i hovedstadsområdet.

Hvert år strømmer tusindvis af elever og studerende til København, men der er slet ikke nok studieboliger til alle, og det presser mange ud i uholdbare boligsituationer. Men med fælles pensionskroner bliver det nu langt nemmere at få en moderne studiebolig i København.

PKA investerer nemlig 77 millioner kroner i 86 nye studieboliger, som blandt andet studerende og elever med HK medlemskab har fortrinsret til. Med byggeriet investerer PKA i fællesskabet og hjælper boligtrængte studerende og elever med HK medlemskab samtidig med, at København kan tilbyde flere studieboliger.

- Vi er glade for, at vi med vores fælles pensionskroner giver nye moderne studieboliger til vores studerende og elever, så de får bedre rammer for at dygtiggøre sig. På samme tid er det meget tilfredsstillende, at vi kan hjælpe til med at løse boligudfordringerne for københavnske elever og studerende, siger Bodil Otto, formand for HK Kommunal.

Pensionskroner supplerer kommunale initiativer

Nyheden om byggeriet af de nye studieboliger er også nået til Københavns Rådhus, hvor den nye Teknik- og Miljøborgmester, Morten Kabell, hilser de 86 nye studieboliger velkommen.

- København er i stadig stigende grad en populær by at studere i, og derfor er der et enormt behov for egnede studieboliger. Københavns Kommune har søsat en række initiativer til at imødekomme behovet, men det er klart, at sammen med private byggerier som PKA’s vil flere unge hurtigere få tag over hovedet, siger Morten Kabell.

Studieboligerne bygges på det historiske område ved Margretheholm på Holmen og er indflytningsklare primo 2015. Studieboligerne bliver på 1–3 værelser med en husleje fra cirka 3.500 til 6.000 kroner.

Hver bolig indrettes med eget bad og køkken, og der etableres fællesrum med fælleskøkken, ophold og vaskeri, samt depotrum og cykelparkering i kælderen.

Studerende kan modtage nyheder om, hvornår man kan skrive sig op til boligerne her via Sjælsø.

Man skal være medlem af er medlem af HK og have sin pension hos PKA for at komme i betragtning til studieboligerne.

velkommen som ny elev i kommune og region

Se vores temaside

velkommen som ny elev i kommune og region

Se vores temaside

Har du også læst...

Jobindsatsen skal beskæres med en sjettedel

22. november 2017  | HK Kommunal

Erhvervslettelser skal ifølge regeringen finansieres med besparelser i beskæftigelsesindsatsen på 870 millioner kroner årligt. Kommuner med flest ledige bliver hårdest ramt.

Rebild og Næstved kommuner vandt elev-priser

22. november 2017  | HK Kommunal  | Elev i kommune og region

Årets Praktiksted for kontorelever i kommuner og regioner gik til Rebild Kommune, mens Næstvæd Kommunes elevklub blev Årets Elevklub.

Længere levetid bliver indregnet i din pensionsordning

20. november 2017  | HK Stat  | HK Kommunal

Vi lever markant længere tid end for blot få år siden. Pensionsudbetalingerne skal strækkes over flere år, men vi bliver også længere tid på arbejdsmarkedet. Sampension indretter nu pensionsordningerne, så de følger ændringerne.

Se alle nyheder